در پی انفجاری یک ماین در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان شش تن به شهادت رسیدند و نزدیک به چهل تن دیگر زخم برداشته اند. مسوولان محلی این ولایت به رسانه ها گفته اند که، تمام قربانیان این رویداد غیرنظامیان هستند. محمد رضا غفوری، سخنگوی والی ولایت جوزجان گفته است که، به دلیل انفجار یک ماین […]

در پی انفجاری یک ماین در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان شش تن به شهادت رسیدند و نزدیک به چهل تن دیگر زخم برداشته اند. مسوولان محلی این ولایت به رسانه ها گفته اند که، تمام قربانیان این رویداد غیرنظامیان هستند.

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی ولایت جوزجان گفته است که، به دلیل انفجار یک ماین کارگذاری شده در ولسوالی درزاب این ولایت، شش تن به شهادت رسیدند و سی و شش تن دیگر زخم برداشته اند. به گفته وی، این رویداد حوالی ساعت ده و سی صبح روز دوشنبه به وقوع پیوست و قربانیان آن هم غیرنظامیان هستند. سخنگوی والی جوزجان می افزاید که، مردم عادی برای خرید روزانه به مرکز ولسوالی مراجعه کرده بودند که بمب کارگذاری شده در یک موتر منفجر شد. زخمیان این رویداد به شفاخانه های ولسوالی درزاب و شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان منتقل شده اند. سخنگوی والی جوزجان نگرانی می کند که، به دلیل وخیم بودن وضعیت شماری از زخمی ‌ها ممکن است آمار تلفات افزایش یابد.

در همین حال، درپی انفجار ماین در مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل یک تن شهید و دو تن دیگر زخم برداشته اند. نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که، این انفجار صبح امروز در منطقه چهار قلعه حوزه دهم رخ داده است. آقای دانش می افزاید که، این ماین در یک بایسکل جاسازی شده بود و یک موتر رنجر ارتش ملی را هدف قرار داده است. تا هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.