اولین بسته کمکی تجهیزات نظامی چین امروز به وزارت دفاع ملی تحویل داده شد. این بسته کمکی شامل جنگ افزارهای گوناگون، وسایل کشفی و وسایط نقلیه نظامی است. حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری می گوید که چین متعهد شده است برای مبارزه با تروریزم با افغانستان کمک کند. در همین حال سفیر چین […]

اولین بسته کمکی تجهیزات نظامی چین امروز به وزارت دفاع ملی تحویل داده شد. این بسته کمکی شامل جنگ افزارهای گوناگون، وسایل کشفی و وسایط نقلیه نظامی است. حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری می گوید که چین متعهد شده است برای مبارزه با تروریزم با افغانستان کمک کند. در همین حال سفیر چین می گوید که افغانستان برای کشورش اهمیت کلیدی دارد واین کمک ها گواه روابطه نزدیک به هدف مبارزه با تروریستان میان دو کشور است.

اولین کمک نظامی کشور چین که، شامل جنگ افزارهای گوناگون، وسایل کشفی و وسایط نقلیه نظامی است به واسط همین هوا پیما به کابل منتقل شده  است.

مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری، با تأکید بر اینکه چین متعهد شده است در کار پیکار باهراس افگنی افغانستان را کمک بیشتر کند می گوید که،ارزش کمک های نظامی چین که شامل هواپیماهای اکمالاتی نیز است به دها میلیون دالر می رسد.

در همین حال، سفیر چین در کابل، بر ادامه کمک های کشورش به افغانستان تأکید می کند.

ترجمه کلیپ دینگ ژیجون سفیر چین:… افغانستان از کشورهای است که برای چین اهمیت کلیدی دارد ما میخواهیم روابط نزدیک با حکومت ومردم افغانستان داشته باشیم. تسلیم دهی این تجهیزات نظامی گواه روابط خوب ما با افغانستان است.

درهمین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان، کمک نظامی کشور چین را در کار سرکوب هراس افگنان در کشور موثر می خوانند.

استنداپ: این نخستین کمک کشور چین است که، در بخش نظامی به نظامیان کشور تحویل داده می شود. قرار است کشورچین در بخش هوای نیز نظامیان کشور را کمک کند.