دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل متحد (اوچا) با نگرانی از زمستان خشک و گرم سال روان افغانستان گفته‌است که ممکن است این کشور خشک‌سالی شدید را تجربه کند. اوچا در صفحه ایکس خویش نوشته که خشک‌سالی بر کشاورزی للمی و آبی، محصولات فصلی، علفچرها و جابه‌جایی جمعیت تأثیر می‌گذارد. در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت بداقلیمی […]

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل متحد (اوچا) با نگرانی از زمستان خشک و گرم سال روان افغانستان گفته‌است که ممکن است این کشور خشک‌سالی شدید را تجربه کند. اوچا در صفحه ایکس خویش نوشته که خشک‌سالی بر کشاورزی للمی و آبی، محصولات فصلی، علفچرها و جابه‌جایی جمعیت تأثیر می‌گذارد.

در ادامه نگرانی‌ها از وضعیت بداقلیمی و بشری افغاسنتان؛ اوچا یا دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل متحد، از احتمال خشک‌سالی شدید در سال جاری میلادی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. پیشتر سازمان ملل گفته بود که ۷۰ درصد از کشاورزانی که بیش از دو هکتار کشت می‌کنند، کاهش سطح زیر کشت را گزارش کرده‌اند، درحالی‌که در میان کشاورزانِ کم‌تر از یک هکتار، ۶۳ درصد از کاهش سطح زیر کشت گفته‌اند. به ‌گفته‌ این سازمان، آفات حیوانی، بیماری‌های گیاهی و علفچرها نگرانی‌های دیگر کشاورزان شده که طی سال‌های اخیر؛ خشک‌سالی، در کنار بی‌ثباتی، باعث فقر و گسترش ناامنی غذایی در این کشور شده‌است.

شمار دیگری از آگاهان اقتصادی راه‌برون رفت از وضعیت دشوار کنونی را، کمک‌های بیشتر نهادهای امدادرسان بین‌المللی به شهروندان کشور می‌دانند.

این نگرانی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که از زمستان جاری بیش از یک‌ماه می‌گذرد؛ اما تا هنوز برف و باران قابل توجهی در هیچ نقطه‌ای از افغانستان نباریده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv