دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) اعلام کرده‌است که پنجاه‌ و دو درصد نیازمندان در افغانستان در سال جاری میلادی را زنان تشکیل می‌دهند. اوچا گفته که زنان و دختران بیشترین بار بحران بشردوستانه در این کشور را به دوش می‌کشند. در ادامه نگرانی‌های جهانی بر افزایش فقر و بیکاری در کشور، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه […]

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) اعلام کرده‌است که پنجاه‌ و دو درصد نیازمندان در افغانستان در سال جاری میلادی را زنان تشکیل می‌دهند. اوچا گفته که زنان و دختران بیشترین بار بحران بشردوستانه در این کشور را به دوش می‌کشند.

در ادامه نگرانی‌های جهانی بر افزایش فقر و بیکاری در کشور، دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) می‌گوید که در سال ۲۰۲۴ نیز از جمع ۲۳.۷ میلیون تن نیازمند به کمک‌های بشردوستانه ۵۲ درصد آنان، زنان و دختران هستند که بیشترین تاثیر بحران بشردوستانه در این کشور را بر دوش می‌کشند.

این سازمان افزوده که سال گذشته برای ۸ میلیون دختر و ۹.۲ میلیون زن نیازمند در افغانستان کمک‌های نجات‌بخش فراهم کرده‌است. همچنان، این اداره از جهانیان خواسته تا در کنار زنان و دختران در افغانستان ایستاد شوند.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق زن می‌گویند که بدون حضور زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی در افغانستان و جهان هیچ جامعه‌ای به پیشرفت و ترقی نخواهد رسید.

رقم نیازمندان افغانستان در سال روان میلادی در حالی نزدیک به ۲۴ میلیون تن رسیده‌است که نهادهای امدادرسان ملل متحد برای پیشبرد برنامه‌های شان با کمبود بودجه مواجه اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv