سازمان ملل متحد اعلام کرده که آمار نیازمندان‌ در سال پیشرو همچنان بلند است و برای رسیدگی به آن، به بیش از سه میلیارد دالر نیاز دارد. درهمین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند که نهادهای ذی‌ربط و حکومت سرپرست باید در بخش‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری کنند تا آمار فقر و بیکاری کاهش بیابد. […]

سازمان ملل متحد اعلام کرده که آمار نیازمندان‌ در سال پیشرو همچنان بلند است و برای رسیدگی به آن، به بیش از سه میلیارد دالر نیاز دارد. درهمین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند که نهادهای ذی‌ربط و حکومت سرپرست باید در بخش‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری کنند تا آمار فقر و بیکاری کاهش بیابد.

پیوست به نگرانی‌های بی‌شمار داخلی و جهانی مبنی بر اوضاع بدبشری کشور، ملل متحد با اشاره به پیامدهای چهار دهه درگیری، فقر، بحران‌‌های ناشی از اقلیم، موانع برابری و مشارکت بانوان در اجتماع و عودت‌ مهاجران افغانستان از پاکستان، اعلام کرده که نیازمندی‌های بشری در افغانستان در سال پیشروی میلادی، همچنان در سطح بالا باقی خواهد ماند و برای رسیدگی به آن، دست‌کم، سه میلیارد دالر نیاز است. اداره هماهنگ‌‌کننده امور بشری ملل متحد اوچا در پلان امدادرسانی بشری در افغانستان برای سال ۲۰۲۴ گفته‌است که با وجود کاهش قابل توجه درگیری‌ها، افغانستان در درجه اول به وضعیت اضطراری حفاظتی باقی‌مانده است: پس از تحولات سیاسی و تعلیق همکاری‌های انکشافی جامعه ‌بین‌المللی، فرصت‌های معیشتی برای جمعیت شهری و روستایی در افغانستان سخت محدود شده‌است. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴، حدود ۲۳.۷ میلیون تن به کمک‌های بشری نیاز داشته باشند. بودجه مورد نیاز برای ارائه کمک‌های بشری به آنان ۳٫۶ میلیارد دالر است.″

این اداره ملل متحد گفته‌است که پول مورد نیاز در بخش‌های آب، حفظ الصحه محیطی، غذا، بهداشت، حمایت، زراعت، آموزش، سوءتغذیه و سرپناه‌ اضطراری برای نیازمندان افغانستان هزینه خواهد شد. درهمین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد می‌گویند که حکومت سرپرست و نهادهای خارجی باید روی پروژه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند تا زمینه اشتغال فراهم شود و آمار بیکاری و فقر کاهش یابد.

اوچا همچنین به بازگشت صدها هزار مهاجر افغانستان از پاکستان اشاره کرده و گفته‌است که پیش‌‌بینی‌‌ها حاکی از بازگشت بیش از ۱.۴۶ میلیون مهاجر افغانستان از برخی از کشورهای همسایه در سال ۲۰۲۴ است. این در حالی‌است که بربنیاد گزارش‌های نشرشده‌ای پسین، در حال حاضر دو‌سوم جمعیت افغانستان نیاز بی‌درنگ به کمک‌های انسان‌دوستانه دارند و فرارسیدن زمستان، این نیازمندی‌ها را تشدید کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv