فضل کریم ایماق یکی از فرمانده هان پیشین جهادی که تازه از خط نبرد کندز به کابل بر گشته است می گوید که این شهر به گونه کامل از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شده است. چندی پیش شهر کندز به گونه مرموز به دست مخالفان مسلح دولت سقوط کرد. این سقوط فرماند هان پیشین جهادی […]

فضل کریم ایماق یکی از فرمانده هان پیشین جهادی که تازه از خط نبرد کندز به کابل بر گشته است می گوید که این شهر به گونه کامل از وجود مخالفان مسلح پاکسازی شده است.

چندی پیش شهر کندز به گونه مرموز به دست مخالفان مسلح دولت سقوط کرد. این سقوط فرماند هان پیشین جهادی را نگران کرد و هرکدام مانند گذشته یک بار دیگر آمادگی گرفته اند تا در کنار نیروهای امنیتی با طالبان برزمند.

فضل کریم ایماق یکی از فرماندهان پیشین جهادی در هفته نخست سقوط کندز وارد این شهر شد و تاکنون در کنار نیروهای امنیتی با مخالفان مسلح دولت رزمیده است. این فرماند پیشین جهادی در برگشت از خط نبرد به کابل در فرودگاه نظامی کابل مورد استقبال گرم هوادارانش قرار گرفت.

بیش از ده روز می شود که نیروهای امنیتی با مخالفان مسلح دولت در کندز می رزمند. نیروهای امنیتی در این نبرد دست آورد های خوبی دارند. فرمانده ایماق می گوید که اکنون نیروهای امنیتی شهر کندز را به صورت کامل از وجود مخالفان مسلح پاکسازی کرده اند.

گزارش های نشر شده که طالبان پس از به دست آوردن شهر کندز هرآنچه را خواستند به شهریان این ولایت روا داشتند. قتل عام، به آتش کشیدن دکان ها و تجاوز بر زنان از موارد عمده جنایت طالبان در کندز بوده است. فرمانده ایماق تایید می کند که طالبان جنایات گونه گونی را بر باشنده های کندز روا داشته اند.

ریاست جمهوری کشور برای بررسی جنایات کندز کمیسیونی را تعین کرده است تا این کمیسیون بتواند همه موارد جنایات طالبان را مورد بررسی قرار دهد. اکنون دیده شود که کمیسیون تعین شده می تواند کار موثر انجام دهد یا خیر؟