شماری از نهاد های ناظر بر انتخابات می گویند که ارگ ریاست جمهور برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور صادقانه عمل نمی کند. رییس جمهور غنی سال گذشته دو فرمان تقنینی برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر کرد؛ اما تا هنوز از این اصلاحات خبری نیست و کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی آغاز […]

شماری از نهاد های ناظر بر انتخابات می گویند که ارگ ریاست جمهور برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور صادقانه عمل نمی کند. رییس جمهور غنی سال گذشته دو فرمان تقنینی برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور صادر کرد؛ اما تا هنوز از این اصلاحات خبری نیست و کمیته گزینش کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی آغاز به کار نکرده است.

با آن که آقای غنی گفته است انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها در میانه های تابستان و خزان سال روان برگزار خواهد شد؛ اما نهاد های ناظر انتخاباتی می گویند که حکومت اراده جدی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور ندارد. نعیم ایوب زاده رییس نهاد عادلانه و شفاف افغانستان می گوید که برگزاری انتخابات در سال جاری عملی نیست؛ زیرا تاهنوز اصلاحات لازم در نظام انتخاباتی کشور وارد نشده است.

خواستیم در این زمینه دیدگاه ریاست جمهوری را نیز داشته باشیم اما با تماس های مکرر موفق به این کار نشدیم. کشور های کمک کننده پروسه انتخابات گفته اند که بدون آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان به این روند کمک نمی کنند.

این درحالیست مردم افغانستان از برگزاری سه دور انتخابات در کشور خاطره خوش ندارند و خواهان اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور اند.