بیش از یکهزار تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در سال گذشته میلادی در کشور بازداشت شده اند. سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر می گوید که این افراد به اتهام دست داشتن در یک هزار و هشتاد و یک قضیه قاچاق مواد مخدر، در سراسر کشور بازداشت شده اند. […]

بیش از یکهزار تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در سال گذشته میلادی در کشور بازداشت شده اند. سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر می گوید که این افراد به اتهام دست داشتن در یک هزار و هشتاد و یک قضیه قاچاق مواد مخدر، در سراسر کشور بازداشت شده اند.

مواد مخدر پس از تروریزم بزرگترین چالش برای دولت افغانستان است. کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر بیشتر از هر زمان دیگر در کشور افزایش یافته است. خالد موحد، سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر می گوید که در سال گذشته میلادی، بیش از یکهزار تن به اتهام قاچاق مواد مخدر در کشور بازداشت شده اند.

وی می افزاید که طی سال گذشته میلادی، برای شش صد و بیست و سه قضیه از سوی محاکم امنیت عامه فیصله صادر شده است که در این میان مقام های بلند پایه حکومتی نیز شامل اند.

سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات و مواد مخدر می گوید که طی سال گذشته میلادی، بیش از دو هزار و چهار صدو چهل و نه کیلو گرام هیرویین، بیش از یکهزار و چهار صدو بیست و یک کیلو گرام مورفین، بیش از سی هزار و هفت صد و سی و هفت کیلو تریاک و بیش از یکصد هزار کیلو گرام چرس کشف و ضبط شده است.