در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع نا‌به‌سامان خبرنگاران و رسانه‌های کشور، استخبارات حکومت سرپرست برای دومین‌بار سه خبرنگار رادیو نسیم را در دایکندی بازداشت کرد. صاحب امتیار این رادیوی محلی از بازداشت مدیر مسوول، مسوول بخش ویدیو و یک خبرنگار رادیو نسیم خبر داده‌است. این در حالی‌است که هفته گذشته نیز، استخبارات فعالیت این رادیوی […]

در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر اوضاع نا‌به‌سامان خبرنگاران و رسانه‌های کشور، استخبارات حکومت سرپرست برای دومین‌بار سه خبرنگار رادیو نسیم را در دایکندی بازداشت کرد.

صاحب امتیار این رادیوی محلی از بازداشت مدیر مسوول، مسوول بخش ویدیو و یک خبرنگار رادیو نسیم خبر داده‌است. این در حالی‌است که هفته گذشته نیز، استخبارات فعالیت این رادیوی محلی را متوقف کرد و این سه خبرنگار را برای چند ساعت بازداشت کرده بود. درهمین‌حال برخی از خبرنگاران می‌گویند که ادامه بازداشت‌های خودسرانه و گسترش ترس و وحشت در میان کارکنان رسانه‌ای، سبب کمرنگ شدن کار خبرنگاری در افغانستان می‌شود. در همین‌حال، حیات‌الله مهاجر فراهی، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در پاسخ به این پرسش که چه دلیلی برای بازداشت خبرنگاران رادیو نسیم دارند، گفت: “آنان مرتکب تخطی‌های زیادی شده‌اند، توصیه‌ها را نیز نادیده گرفته‌اند و آنان مجبور به‌بازداشت این خبرنگاران شده‌اند»؛ اما، مسوول نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان “نی” خواستار رهایی خبرنگاران شده و تاکید می‌کند که این خبرنگاران چندی پیش نیز از سوی اداره استخبارات به‌گونه‌ای موقت بازداشت شده بودند.

افزون بر این، برخی از خبرنگاران می‌گویند که وضع محدودیت‌ها بر رسانه‌ها و کار خبرنگاری در افغانستان، تاثیرات منفی خواهد گذاشت.در حالی خبرنگاران رادیو نسیم بازداشت می‌شوند که در این اواخر، خبرنگاران کشور با موج تازه‌ای از بازداشت‌های خودسرانه روبه‌رو شده‌اند و در مواردی با خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای، برخوردهای از سوی استخبارات صورت گرفته‌است.