ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت شصت و نه تن به اتهام جعل ‌کاری در روند انتخابات از مربوطات چندین ولایت خبر داده است. نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی از بهر تامین امنیت شهروندان کشور در روزهای رای دهی در انتخابات مجلس نمایندگان، عملیات های هدفمند را در ولایت های کابل، کندهار، ننگرهار، […]

ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت شصت و نه تن به اتهام جعل ‌کاری در روند انتخابات از مربوطات چندین ولایت خبر داده است.

نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی از بهر تامین امنیت شهروندان کشور در روزهای رای دهی در انتخابات مجلس نمایندگان، عملیات های هدفمند را در ولایت های کابل، کندهار، ننگرهار، پکتیا، پکتیکا و هلمند انجام داده اند. در یک خبرنامه ای این ریاست آمده است که طی این عملیات ها شصت و نه تن به شمول یازده تن از اعضای گروه طالبان، یک عضو گروه تررویستی داعش، بیست و پنج فرد مشکوک به اتهام فعالیت تروریستی و تخریبی و سی و یک تن به اتهام جعل ‌کاری در روند انتخابات از مربوطات ولایت کابل بازداشت شدند.

خبرنامه می افزاید که یک فرد انتحاری بنام موسی کلیم به اسم مستعار «رشید» که قصد انجام حمله انتحاری بالای سایت های انتخاباتی در شهر شرنه مرکز ولایت پکتیکا داشت بازداشت شده است.

در خبرنامه آمده است که در اثرعملیات نیروهای قطعات خاص این ریاست بالای محل تجمع تروریستان در روستای باغک ولسوالی خاکریز ولایت کندهار هفده هراس افگن کشته شدند و هفت تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

همچنان درعملیات نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در مربوطات ولایت ننگرهار سی و پنج تن اعضای برجسته گروه داعش کشته و مقدار زیادی سلاح و مهمات آن ها بدست نیروهای امنیتی افتاده است.

با این همه، در یک عملیات در مربوطات روستاهای میرمنداو، حیدر آباد و روستاهای همجوار ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند پانزده هراس افگن کشته شده اند و شانزده تن دیگر آنان بازداشت شده اند.

همچنان درپی عملیات تصفیوی در روستاهای کوتی خیل و گومه ولسوالی زرمت ولایت پکتیا پانزده هراس افگن کشته شده اند و هفت تن دیگر آنان زخم برداشته اند.