شماری از باشندگان کابل از افزایش جرایم جنایی در پایتخت شکایت می کنند. آنان می گویند که پلیس کابل نسبت به مصوونیت جان و مال شان کم توجه است. کابل شهریست که بیشتر از شش میلیون انسان در آن زندگی می کند و نزدیک به هشتاد درصد این شهر غیر معیاری اعمار شده است. سرقت […]

شماری از باشندگان کابل از افزایش جرایم جنایی در پایتخت شکایت می کنند. آنان می گویند که پلیس کابل نسبت به مصوونیت جان و مال شان کم توجه است. کابل شهریست که بیشتر از شش میلیون انسان در آن زندگی می کند و نزدیک به هشتاد درصد این شهر غیر معیاری اعمار شده است. سرقت های مسلحانه از بزرگترین مشکلات باشندگان کابل به شمار می رود. شماری از باشندگان این شهر شکایت دارند که جرایم جنایی در این شهر افزایش یافته است. حمید الله یک باشنده کابل با انتقاد از حکومت در خصوص کم توجهی در راستای کاهش جرایم جنایی در شهر کابل می گوید که جان و مال شان مصوون نیست. این باشنده کابل از مسوولان امنیتی می خواهد که بیشتر از پیش برای تامین امنیت و کاهش جرایم جنایی در پایتخت توجه کنند.

هم اکنون گشت و گذار از طرف شب در شماری از کوچه های شهرکابل سخت شده است و مردم نمی توانند با مصوونیت گشت و گذار کنند. سرقت های مسلحانه نیز در گوشه و کنار شهر وجود دارد از سرقت موتر تا به سرقت لوازم خانه.

در همین حال نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که با آمدن رهبری جدید در این وزارت برنامه های تازه روی دست است که با تطبیق آن برخی از چالش های کنونی در کابل حل خواهد شد.

شهر کابل به دلیل سرقت های مسلحانه، قتل و آلودگی هوا یکی از بدترین شهرهای جهان معرفی شده است و بارش باران در این چند روز به دلیل نبود آبرو های مناسب به مشکلات باشندگان این شهر نیز افزوده است.