شماری از باشندگان ولایت کندز از عملکرد حکومت درکار تامین امنیت بخش هایی این ولایت انتقاد می کنند. انان، نبود هماهنگی میان نظامیان کشور و کم توجهی حکومت مرکز به این ولایت را از علت های سقوط بخش هایی این ولایت به دست گروه طالبان عنوان می کنند. آنان همچنان، مسوولان امنیتی این ولایت را […]

شماری از باشندگان ولایت کندز از عملکرد حکومت درکار تامین امنیت بخش هایی این ولایت انتقاد می کنند. انان، نبود هماهنگی میان نظامیان کشور و کم توجهی حکومت مرکز به این ولایت را از علت های سقوط بخش هایی این ولایت به دست گروه طالبان عنوان می کنند. آنان همچنان، مسوولان امنیتی این ولایت را به ضعف مدیریتی و بی کفایتی متهم می کنند. در همین حال، مسوولان وزارت امور داخله می گویند که، شهر کندز از حضور هراس افگنان پاکسازی شده است.

از سقوط بخش هایی از ولایت کندز به دست افراد وابسته به گروه طالبان بیش از ده روز می گذرد؛ اما هنوزهم گروه طالبان در بخش هایی این ولایت با نیروهای امنیتی به درگیری می پردازند و تهدیدات را نیز به باشندگان این شهر به بار آورده اند. مسوولان امنیتی کشور می گویند که، درپی عملیات نظامیان درمربوطات ولایت کندز، بخش هایی زیادی این ولایت به شمول مرکز ازحضور هراس افگنان پاک سازی شده است. شماری از باشندگان ولایت کندز با انتقاد از عملکرد حکومت در راستای تامین امنیت ولایت کندز، نبود هماهنگی میان نظامیان کشور و کم توجهی حکومت مرکزی به امنیت این ولایت را از علت های سقوط دوباره بخش هایی کندز به دست گروه طالبان می دانند.

باشندگان ولایت کندز همچنان، ضعف مدیریتی مقام های محلی این ولایت و بی کفایتی آنان را از علت های دیگری سقوط بخش هایی کندز به دست طالبان عنوان می کنند.

درحالی باشندگان ولایت کندز مسوولان امنیتی این ولایت را به ضعف مدیریتی در کار تامین این ولایت متهم می کنند که، پیش از این رییس جمهورغنی گماشتن افراد غیر مسلکی در ارگانهای امنیتی را از علت های افزایش دامنه ناامنی ها در برخی از مناطق عنوان کرده بود.