جوبایدن رییس‌جمهوری آمریکا هنگام ورود به پایگاه نظامی اندرو گفته است که قصد دارد تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را در آینده نزدیک به شرق اروپا اعزام کند. در همین حال جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در ادامه‌ی ادعاهای غرب علیه مسکو مبنی بر حمله‌ی احتمالی به کیف، به روسیه هشدار داده […]

جوبایدن رییس‌جمهوری آمریکا هنگام ورود به پایگاه نظامی اندرو گفته است که قصد دارد تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را در آینده نزدیک به شرق اروپا اعزام کند.

در همین حال جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در ادامه‌ی ادعاهای غرب علیه مسکو مبنی بر حمله‌ی احتمالی به کیف، به روسیه هشدار داده که اگر به اوکراین حمله کند با تلفات قابل توجه و عواقب خطرناک مواجه خواهد شد. همین طور لوید آستین وزیر دفاع امریکا نیز ادعا کرده که هر گونه حمله‌ی روسیه به اوکراین نه تنها باعث ایجاد درگیری می‌شود بلکه اصول پایه‌ای حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و تصمیم گیری برای خود را نقض می‌کند.

وی افزوده است: “شدیدا از روسیه می‌خواهیم عقب نشینی کرده از راه حل دیپلماسی استفاده کند. زیرا نیروی نظامی همیشه باید آخرین راه حل باشد. و هشدار میدهم که حمله‌ی احتمالی روسیه به اوکراین وحشتناک خواهد بود و به تلفات بسیار زیاد منجر خواهد شد.

هم‌زمان با این هشدارها ولادیمیر زلنسکی رییس‌‌جمهور اوکراین گفته است که تهدید تحریم‌ها علیه روسیه برای محافظت از اوکراین طراحی نشده است، همین طور سرگی لاوروف وزیر خارجه‌ی روسیه هم گفته است که مسکو خواهان جنگ با اوکراین نیست و چراغ سبز به پیشنهادهای امنیتی شان از سوی واشنگتن دریافت کرده‌اند.

وی بیان داشت: “این تحریم‌ها برای کمک به کشورمان طراحی نشده است، بلکه برای جلوگیری از تجاوز تمام عیار به اتحادیه‌ی اروپا است. اگر مذاکره برای کاهش تنش میان دو کشور جدی باشد مه آماده گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین هستم.” این در حالی‌است که روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دست‌یابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کیف، مسکو را به پشتیبانی و تشویق جدایی طلبان متهم کرده و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌‌کند.