رییس جمهورغنی طی پیامی به مناسبت چهارمین سالروز درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول پیشین ریاست جمهوری، او را از نامدار ترین چهره های تاریخی سیاسی کشور یاد کرده است. درپیام رییس جمهور آمده است که مارشال فهیم همواره برای وحدت در میان مردم تلاش می کرد. از چهارمین سالروز درگذشت مارشال محمد فسیم […]

رییس جمهورغنی طی پیامی به مناسبت چهارمین سالروز درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول پیشین ریاست جمهوری، او را از نامدار ترین چهره های تاریخی سیاسی کشور یاد کرده است. درپیام رییس جمهور آمده است که مارشال فهیم همواره برای وحدت در میان مردم تلاش می کرد.

از چهارمین سالروز درگذشت مارشال محمد فسیم فهیم معاون اول پیشین ریاست جمهوری طی همایشی در کابل گرامیداشت شد. سخنرانان این همایشی از رشادت و فداکاری مارشال فهیم در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان ستایش کردند. رییس جمهورغنی طی پیامی به مناسبت چهارمین سالروز درگذشت مارشال محمد قسیم فهیم، او را از نامدار ترین چهره های تاریخی سیاسی کشور یاد کرده است. درپیام رییس جمهور که از سوی تاج محمد جاهد مشاور ریاست جمهور قرات شد آمده است که مارشال فهیم همواره برای وحدت در میان مردم تلاش می کرد.

درهمین حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، با تاکید بر این که مارشال فهیم همواره برای اتحاد و همبستگی در میان اقوام کشور تاکید می کرد، از رشادت و فداکاری های وی در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان ستایش کرد. آقای عبدالله می گویدکه فداکاری های مرحوم مارشال فهیم هرگز فراموش مردم افغانستان نمی شود.

از سویی هم، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور مارشال فهیم را شخص وطندوست عنوان می کند و بر ادامه راه وی تاکید می کند.

شماری دیگر از سخنرانان با یاد آوری از کارنامه های مارشال فهیم می گویند که مارشال فهیم نقط وصل میان تمامی اقوام کشور بود.

مارشال محمد قسیم فهیم چهار سال پیش در هجدهم حوت به اثر بیماری که داشت به عمر پنجاه و شش سالگی در کابل درگذشت.