قرار است افغانستان و پاکستان به هدف جلوگیری از وقوع درگیری مرزی، یک راهکار عملی تهیه کنند. وزارت امور خارجه می گوید که این مسأله در سفر معین این وزارت به پاکستان مطرح شده است. هیأت افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی در سفر به پاکستان و در دیدار با مقام های این کشور در […]

قرار است افغانستان و پاکستان به هدف جلوگیری از وقوع درگیری مرزی، یک راهکار عملی تهیه کنند. وزارت امور خارجه می گوید که این مسأله در سفر معین این وزارت به پاکستان مطرح شده است.

هیأت افغانستان به رهبری حکمت خلیل کرزی در سفر به پاکستان و در دیدار با مقام های این کشور در چندین مورد از عملکرد پاکستان انتقاد کرده است. خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید که پاکستان تخطی های گوناگون مرزی انجام داده است. آقای آزاد می افزاید که این تخطی ها شامل اعمار تاسیسات و پاسگاه های بازرسی در داخل قلمرو افغانستان در ساحات انگور هده، غلام خان و کوه خواجه خضر می باشد. به گفته معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، اکنون دوطرف توافق کرده اند که به هدف جلوگیری از وقوع درگیری مرزی، یک راهکار عملی تهیه کنند.

قرار است روی این راهکار رهبران افغانستان و پاکستان در حاشیه نشست آینده سازمان همکاری ‏های شانگهای بحث کنند. این نشست در شهر تاشکند ازبیکستان برگزار می شود. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید که در این راهکار مسایل مورد علاقه و مورد نگرانی گنجانیده خواهد شد.

این درحالیست که درگیری میان نظامیان افغانستان و پاکستان به هدف ایجاد تاسیسات و پاسگاه های بازرسی در قلمرو افغانستان از سوی پاکستان سبب شد تا مرز تورخم برای چند روز به روی مسافران بسته شود.