شرکت برشنا می گوید که شماری از مشتریانش حدود سه میلیارد افغانی از درک صرفیه برق قرضدار استند. مسوولان این شرکت امروز فهرستی از مشتریانش را منتشر کرد که اسامی بیش از دو هزار تن از اشخاص حقیقی و نهاد های دولتی شامل است. شرکت برشنا در این فهرست از آرامگاه رهبر جهاد، مقاومت و […]

شرکت برشنا می گوید که شماری از مشتریانش حدود سه میلیارد افغانی از درک صرفیه برق قرضدار استند. مسوولان این شرکت امروز فهرستی از مشتریانش را منتشر کرد که اسامی بیش از دو هزار تن از اشخاص حقیقی و نهاد های دولتی شامل است. شرکت برشنا در این فهرست از آرامگاه رهبر جهاد، مقاومت و شهید صلح کشور نیز یاد آور شده و گفته است که در یک سال گذشته صرفیه برق محل مقبره استاد شهید پرداخته نشده است. صرفیه برق محل مقبره استاد شهید باید از سوی حکومت پرداخت شود؛ اما معلوم نیست که چرا نهادهای مربوط در این راستا بی توجهی کرده اند.

در فهرستی که شرکت برشنا با رسانه های شریک کرده است، اسامی شماری از شرکت های مخابراتی، شهرک های رهایشی، مقام های دولتی و دفتر ریاست جمهوری نیز شامل است. در این فهرست دیده می شود که بیشتر از همه نهادهای دولتی و مقام های حکومت حاضر به پرداخت صرفیه برق خود نیستند. شرکت برشنا از صرفیه برق آرامگاه رهبر جهاد، مقاومت و شهید صلح کشور نیز یاد آور شده و گفته است که از یک سال به این سو صرفیه برق این محل پرداخت نشده است. پرداختن صرفیه برق آرامگاه استاد شهید باید از سوی حکومت به شرکت برشنا پرداخت شود؛ اما تاکنون مشخص نیست که به چه دلیلی نهاد های مسوول از تحویل صرفیه برق آن خود داری کرده اند.

در فهرست منتشر شده شرکت برشنا آمده است که شماری از مقام های حکومتی و نمایندگان مردم در چندین دور صرفیه برق خود را نپرداخته اند.

در این فهرست چندین شبکه تلویزیونی و شرکت‌ های مخابراتی‌ درج شده و گفته شده که این شبکه های تلویزیونی و شرکت های مخابراتی بخشی از صرفیه های برق خود پرداخت نکرده اند.

با این همه، درج مقبره استاد شهید در فهرست قرضداران شرکت برشنا با واکنش هایی رو به رو شده است. شماری از کابران شبکه های اجتماعی با انتقاد از حکومت می گویند که با توجه به جایگاه معنوی استاد شهید نباید در راستای تحویلی صرفیه برق آرامگاه ایشان از سوی حکومت بی توجهی صورت می گرفت.