روند برگشت بیجا شدگان ولایت کندز دوباره به این شهر ادامه دارد. وزیر دولت در امور مبارزه باحوادث می گوید که از هفته ی گذشته این روند آغاز شده است. سقوط شهر کندز به دست گروه طالبان شماری زیادی شهروندان این ولایت را به مناطق دیگر مهاجر کرد. اما پس از تامین امنیت نسبی در […]

روند برگشت بیجا شدگان ولایت کندز دوباره به این شهر ادامه دارد. وزیر دولت در امور مبارزه باحوادث می گوید که از هفته ی گذشته این روند آغاز شده است.

سقوط شهر کندز به دست گروه طالبان شماری زیادی شهروندان این ولایت را به مناطق دیگر مهاجر کرد. اما پس از تامین امنیت نسبی در این شهر، شهریان این ولایت آرام آرام به خانه های شان بر می گردند.

روند برگشت دوباره بیجا شدگان کندز از مرکز و ولایت های دیگر یک هفته می شود که ادامه دارد. ویس برمک وزیر دولت در امور مبارزه باحوادث می گوید که این روند از روز چهارشنبه هفته ی گذشته آغاز شده است.

سروی اداره ملی مبارزه باحوادث نشان می دهد که نزدیک به دوهزار خانواده از ولایت کندز تنها به کابل مهاجرشده اند و حکومت تلاش دارد تا همه آنها را دوباره به خانه های شان برگرداند.

این در حالیست که برخی گزارش ها می رساند که در حادثه سقوط ولایت کندز به دست طالبان، نزدیک به ۲۰ هزار خانواده بیجا شده است.