برنامه غذای سازمان ملل متحد درافغانستان، با ابراز نگرانی از وضعیت بدبشری شهروندان کشور می‌گوید که این برنامه به دلیل کمبود بودجه، تنها می‌تواند به هفت میلیون نیازمند کمک کند. با فرارسیدن فصل زمستان در افغانستان نگرانی‌ها در مورد میلیون‌ها نیازمند به امدادبشری افزایش یافته‌است.در تازه‌ترین مورد؛ فیلیپ کراپف، مسئول مطبوعاتی برنامه جهانی غذا سازمان […]

برنامه غذای سازمان ملل متحد درافغانستان، با ابراز نگرانی از وضعیت بدبشری شهروندان کشور می‌گوید که این برنامه به دلیل کمبود بودجه، تنها می‌تواند به هفت میلیون نیازمند کمک کند.

با فرارسیدن فصل زمستان در افغانستان نگرانی‌ها در مورد میلیون‌ها نیازمند به امدادبشری افزایش یافته‌است.در تازه‌ترین مورد؛ فیلیپ کراپف، مسئول مطبوعاتی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد درافغانستان می‌گوید که این برنامه به‌دلیل کمبود بودجه از ماه نوامبر سال گذشته تا ماه اپریل امسال، تنها به ۷ میلیون تن نیازمند می‌تواند کمک کند. به گفته او، برنامه جهانی غذا در سال ۲۰۲۳ هم مجبور شد تا از کمک به ۱۰ میلیون نیازمند بگذرد: « ما اکنون روی یک مخزن تقریباً خالی کار می‌کنیم و به ۷۶۰ میلیون دالر برای ۶ ماه آینده در تمام برنامه‌های خود نیاز فوری داریم».

از سوی هم، شماری از آگاهان اقتصادی می‌گویند که حکومت سرپرست نباید تنها متکی به کمک‌های جهان باشد. آنان می‌افزایند که باید اقدامات فوری و لازم را برای برون‌رفت از بحرانی جاری روی‌دست گرفته شود.

این درحالیست که برنامه جهانی غذا به روز (جمعه، ۱۳ دلو) در شبکه ایکس تویتر سابق خود از کمک ۱۳.۵ میلیون دالر جاپان برای نیازمندان عاجل و دانش‌آموزان مکتب‌ها در افغانستان، خبر داده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv