برنامه جهانی غذا باردیگر نسبت به کاهش کمک‌های بشری برای افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. این برنامه اعلام کرده‌است که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا ۶ ماه آینده به بیش از ۶۵۰ میلیون دالر نیاز فوری دارد. در ادامه نگرانی‌ها از کاهش کمک‌های انسان‌دوستانه به افغانستان و افزایش فقر و بیکاری در کشور، برنامه جهانی […]

برنامه جهانی غذا باردیگر نسبت به کاهش کمک‌های بشری برای افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است. این برنامه اعلام کرده‌است که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا ۶ ماه آینده به بیش از ۶۵۰ میلیون دالر نیاز فوری دارد.

در ادامه نگرانی‌ها از کاهش کمک‌های انسان‌دوستانه به افغانستان و افزایش فقر و بیکاری در کشور، برنامه جهانی غذا اعلام کرده‌است که برای ادامه فعالیت‌هایش در افغانستان تا ۶ ماه آینده به ۶۵۷ میلیون دالر نیاز فوری دارد. این نهاد وابسته به سازمان ملل در شبکه اجتماعی اکس نوشته‌است که امسال ۴۰ درصد جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند: «بحران امنیت غذایی افغانستان همچنان ادامه دارد و تقریباً ۴۰ درصد جمعیت افغانستان یعنی ۱۵/۸ میلیون تن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ناامنی غذایی حاد روبه‌رو خواهند شد. از سال ۲۰۲۱ تا اکنون زنان و دختران در افغانستان بیشتر آسیب دیده‌اند و محدودیت‌هایی را که طالبان علیه دختران و زنان وضع کرده، دسترسی آن‌ها را به خدمات ضروری با مشکل مواجه کرده‌است».

برنامه جهانی غذا هشدار داد که در سال ۲۰۲۴ بحران انسانی در افغانستان پیچیده‌تر شده و نیازهای حیاتی از جمله غذا، نیاز اصلی مردم این کشور را بیشتر کرده‌است. این نهاد وابسته به سازمان ملل افزوده‌است که حکومت پاکستان از ماه سپتامبر ۲۰۲۳ نزدیک به ۵۰۰ هزار مهاجر را اخراج کرد و ۸۰۰ هزار مهاجر از ایران اخراج شدند. این نهاد گفته که اخراج این مهاجران زندگی حدود ۱/۳ میلیون شهروند افغانستان را تحت تاثیر قرار داه که نیاز به کمک‌های بشردوستانه را افزایش داده‌است.

در همین حال، شماری از آگاهان امور اقتصادی می‌گویند که حکومت سرپرست برای برون‌رفت از وابستگی به کمک‌های بشری کشورها، روی پروژه‌های بزرگ در کشور سرمایه‌گذاری کند.

این در حالی‌است که دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا) از کمک یک میلیون یورویی اسپانیا به افغانستان خبر داده‌است. این دفتر گفته که این پول در اختیار صندوق بشردوستانه افغانستان قرار گرفته‌است. اوچا افزود که بحران اقتصادی در افغانستان، نیاز به کمک‌های بشردوستانه را شدت بخشیده است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv