برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای از کمک ۳۶.۵ میلیون دالری بریتانیا برای حدود دو میلیون شهروند نیازمند کشور در فصل زمستان خبرداده‌است.این نهاد، همچنان گفته‌است که این کمک‌ها برای زنان باردار و شیرده و کودکان هزینه خواهد شد. با فروپاشی نظام جمهوری و روی‌کارآمدن دوباره حکومت سرپرست؛ بیشتر شهروندان کشور شغل خود را از دست […]

برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای از کمک ۳۶.۵ میلیون دالری بریتانیا برای حدود دو میلیون شهروند نیازمند کشور در فصل زمستان خبرداده‌است.این نهاد، همچنان گفته‌است که این کمک‌ها برای زنان باردار و شیرده و کودکان هزینه خواهد شد.

با فروپاشی نظام جمهوری و روی‌کارآمدن دوباره حکومت سرپرست؛ بیشتر شهروندان کشور شغل خود را از دست دادند و نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه شدند. در تازه‌ترین مورد، برنامه جهانی غذا (دبلیو‌اف‌پی) از کمک ۳۶.۵ میلیون دالری بریتانیا به افغانستان خبر داده‌است.

این نهاد، دربیانیه‌ای نگاشته‌است که این کمک‌ها برای حدود دو میلیون نیازمند به‌ویژه زنان و کودکان هزینه خواهد شد: «این کمک‌ها به بیش از دو میلیون تن در سراسر افغانستان برای خانواده‌های نیازمند به‌ویژه زنان باردار و شیرده و کودکان در زمستان دشوار توزیع خواهد شد».

درهمین حال؛ شماری ازکارشناسان اقتصادی می‎گویند که افغانستان در شرایط کنونی شدیداً به کمک‏های بشری نیاز دارد و نباید این کمک‌ها ‎متوقف گردد.

درحالی بریتانیا از کمک ‏۳۶.۵ میلیون دالری به افغانستان خبر می‌دهد که بنا به گزارش‌های سازمان‌های جهانی، افغانستان با بحرانی گسترده بشری مواجه است.

گفتنی‌است که سازمان اقدام علیه گرسنگی، سازمان صحی جهان، سازمان بشردوستانه امداد اسلامی، سازمان بین‌المللی نجات کودکان و سازمان بین‌المللی «ورلد ویژن» نسبت به بدتر شدن شرایط اقلیمی در افغانستان هشدار داده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv