برنامه جهانی غذا می‌گوید که در افغانستان وضعیت بشری در وضعیت نگران کننده قرار دارد. درهمین حال، شماری از باشندگان کابل از نبود کار برای گذر از مشکلات موجود به‌ویژه در زمستان پیش‌رو شکایت می‌کنند. آغاز فصل سرما در کشور، فقر و بیکاری میان شهروندان کشور را افزایش داده‌است و کمک‌های بشردوستانه که گزینه حیاتی […]

برنامه جهانی غذا می‌گوید که در افغانستان وضعیت بشری در وضعیت نگران کننده قرار دارد. درهمین حال، شماری از باشندگان کابل از نبود کار برای گذر از مشکلات موجود به‌ویژه در زمستان پیش‌رو شکایت می‌کنند.

آغاز فصل سرما در کشور، فقر و بیکاری میان شهروندان کشور را افزایش داده‌است و کمک‌های بشردوستانه که گزینه حیاتی برای بقای شهروندان کشور حساب می‌شود، نیز به‌گونه‌ای بی پیشینه‌ای کاهش یافته‌است. در کنار این، برنامه جهانی غذا می‌گوید که در افغانستان وضعیت بشری قبلاً هم ناگوار بود و حالا زمستان سخت آغاز شده و بحران‌های بشری یکی پی دیگر دوام می‌کنند.

براساس گزارش این نهاد، هم‌اکنون در افغانستان ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن مواد خوراکی کافی ندارند و با عدم غذای کافی رو‌به‌رو هستند. برنامه جهانی غذا گفته‌است که این سازمان ازآغاز سال ۲۰۲۳ به ۱۵.۴ میلیون تن در کشور رسیدگی کرده‌است، اما ناگذیر شده‌ که به علت کمبود بودجه از ماه اپریل سال ‌روان میلادی ۸ میلیون تن را از فهرست کمک‌های اضطراریش حذف کند. این نهاد همچنان گفته که کمک‌های بشردوستانه آنان باعث شده تا تعداد کل افراد مواجه با ناامنی غذایی در افغانستان، از ۲۰ میلیون نفر در فصل زمستان به ۱۵.۳ میلیون تن کاهش یابند.

همزمان با این حمید‌‌الله یکی از باشندگان کابل می‌گوید که برای تهیه غذا برای فامیل خود هیچ راهی ندارد.

درهمین حال، شماری از دکانداران می‌گویند که افزایش فقر و بیکاری در کشور بر کسب کار آنان اثر گذاشته و از حکومت سرپرست می‌خواهند تا زمینه‌های کاری را برای شهروندان کشور فراهم سازند.

پس از تسلط حکومت سرپرست در افغانستان فقر و بیکاری در کشور گسترش یافته‌است. محدودیت‌ها برکار زنان و دختران بر این بحران بشری و گرسنگی در افغانستان افزوده‌است. اما حکومت سرپرست مشکلات اقتصادی مردم را رد کرده می‌گویند که پیش بینی‌ها در باره بحران بشری و اقتصادی در افغانستان از سوی سازمان‌های بین‌المللی، به دور از حقیقت است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv