برنامه جهانی غذا باردیگر از کاهش کمک‌هایش به کشور خبر داده‌است. این برنامه می‌گوید که ۱۰ میلیون تن در افغانستان از کمک‌های غذایی محروم شده‌اند. فقر و بیکاری دو مشکل کلان برای مردم افغانستان، این پدیده‌ها سال‌ها است که بسیاری از شهروندان کشور را می رنجاند. برنامه جهانی غذا روز (دوشنبه، ۹ دلو) در حساب […]

برنامه جهانی غذا باردیگر از کاهش کمک‌هایش به کشور خبر داده‌است. این برنامه می‌گوید که ۱۰ میلیون تن در افغانستان از کمک‌های غذایی محروم شده‌اند.

فقر و بیکاری دو مشکل کلان برای مردم افغانستان، این پدیده‌ها سال‌ها است که بسیاری از شهروندان کشور را می رنجاند.

برنامه جهانی غذا روز (دوشنبه، ۹ دلو) در حساب کاربری خود در ایکس نوشته‌است که ۱۰ میلیون تن در افغانستان از کمک‌های غذایی محروم شده‌اند. این سازمان گفته آنان مجبوراند بین غذا دادن و گرم کردن فرزندان‌شان یکی را انتخاب کنند. پیش از این برنامه جهانی غذا گفته بود که این سازمان مجبور است از بین کسانی ‌که گرسنه ‌اند و کسانی‌ که شدیداً از گرسنگی رنج می‌برند، یکی را انتخاب کند. این سازمان همچنین گفته بود که برای زمستان امسال به یک میلیارد دالر نیاز است که به ۱۵ میلیون شهروند نیازمند افغانستان کمک کند.

براساس آمار ارائه‌شده توسط برنامه جهانی غذا، در حال حاضر بیش از ۸۲۸ میلیون نفر در جهان هر شب گرسنه می‌خوابند، در حالی که راه‌حل‌ برای آن وجود دارد.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هم پیشتر اعلام کرد که حدود ۹.۵ میلیون تن در افغانستان در مناطقی زندگی می‌کنند که به امکانات بهداشتی دست‌رسی ندارند.

شماری از آگاهان اقتصادی از حکومت سرپرست می‌خواهند که برای برون‌رفت از اوضاع کنونی اقتصادی کشور، روی برنامه‌هایی مختلف سرمایه‌گذاری کند.

این در حالی‌است که مقام‌های حکومت سرپرست همواره اعلام کرده‌اند که برای کاهش فقر و بیکاری در کشور درصدد ایجاد راه‌حل و تطبیق برنامه‌هایی اند که با عملی شدن آن فقر در کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv