برکناری پنج کارمند کمیسیون شکایات انتخاباتی اختلافات جدی را میان اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی به میان آورده است. کمیسیون شکایات انتخاباتی پنج تن از کارمندان ارشد خود را برکنار کرده است. افراد برکنارشده معاون مسلکی دبیرخانه، رییس تحلیل و بررسی، رییس منابع بشری، آمر اسناد و ارتباط و مدیر حاضری استند. عزیز الله آریایی رییس […]

برکناری پنج کارمند کمیسیون شکایات انتخاباتی اختلافات جدی را میان اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی به میان آورده است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی پنج تن از کارمندان ارشد خود را برکنار کرده است. افراد برکنارشده معاون مسلکی دبیرخانه، رییس تحلیل و بررسی، رییس منابع بشری، آمر اسناد و ارتباط و مدیر حاضری استند. عزیز الله آریایی رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که این کارمندان برمبنای ماده سی و سه قانون انتخابات برکنار شده ‌اند.تزویر در حاضری الکترونیک، شرکت نکردن در کارهای گروهی، عدم اطاعت از اوامر قانونی و ایجاد دو دستگی در کارهای دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی، دلایل برکناری این افراد عنوان شده است.

رییس کمیسیون شکایات انتخابات می گوید که پیش از این نیز در مکتوب رسمی از ریاست جمهوری خواستاری برکناری این افراد شده است، اما تیم که در ارگ این افراد را حمایت می کنند مانع این کار شده اند.

درهمین حال، حمیرا حقمل معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی برکناری این افراد را خلاف قانون می داند. برکناری این افراد اختلافات جدی را میان رییس و معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی به میان آورده است. عزیز الله آریایی رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید با آنکه این افراد مطابق به قانون برکنار شده اند ولی با زور سلاح داخل کمیسیون آمده اند.

با آنکه کمیسیون انتخابات شانزده سرطان سال آینده را زمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی اعلام کرده است، اما نهاد های ناظر بر روند انتخابات می گویند با این وضعیت، برگزاری انتخابات به وقت تعیین شده محال است.