مراسم عزاداری حسینی در مکان‌های مختلف شهر کابل برگزار شد. شماری از شیعیان کشور از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی می‌کنند و این روز را نماد آزادگی می‌دانند. گفتنی‌است که، با افزایش تهدیدهای امنیتی در غرب کابل، از دیروز″یک‌شنبه، ۱۶ اسد〉به این‌سو خدمات مخابراتی در بخش‌های از شهر کابل قطع شده است. مراسم دهم محرم […]

مراسم عزاداری حسینی در مکان‌های مختلف شهر کابل برگزار شد. شماری از شیعیان کشور از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی می‌کنند و این روز را نماد آزادگی می‌دانند.

گفتنی‌است که، با افزایش تهدیدهای امنیتی در غرب کابل، از دیروز″یک‌شنبه، ۱۶ اسد〉به این‌سو خدمات مخابراتی در بخش‌های از شهر کابل قطع شده است. مراسم دهم محرم در حالی برگزار می‌شود که در حمله‌های اخیر برعزاداران حسینی ده‌ها تن کشنه و زخمی شدند.

امروز ۱۷ اسد برابر است با دهم محرم و روز عاشورا در کشور. مراسم عزاداران حسینی  در مکان‌های مختلف شهر کابل به ویژه در تکایا و حسینیه‌ها برگزار شد. شماری از شیعیان کشور از برگزاری مراسم محرم ابراز خرسندی می‌کنند.

در عین حال، شماری از عزاداران، دهم محرم را روز آزادگی عنوان می‌کنند و می‌گویند که باید راه امام حسین علیه السلام تعقیب شود.

از سویی‌هم، با افزایش تهدیدات امنیتی در منطقه شیعه‌ نشین شهر کابل، خدمات مخابراتی از روز گذشته به ای‌سو در این منطقه و هم‌چنین در شماری از مناطق مختلف پایتخت قطع شده که تاکنون‌ دلیل این امر روشن نیست. این در حالی‌است که، روزهای جمعه و شنبه در مناطق سرکاریز و پل سوخته دو انفجار رخ داد که بر اساس گزارش دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” در این انفجارها حدود ۱۲۰ تن کشته و زخمی شده‌اند.