وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی نخستین نشست کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های و تخلفات رسانه‌‌ای را برگزار کرده است. در این نشست که نمایندگان نهادهای رسانه‌ای نیز حضور داشته‌ اند، تاکید شده که تمام قضایای رسانه‌ای باید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای بررسی شود. سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی […]

وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی نخستین نشست کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های و تخلفات رسانه‌‌ای را برگزار کرده است. در این نشست که نمایندگان نهادهای رسانه‌ای نیز حضور داشته‌ اند، تاکید شده که تمام قضایای رسانه‌ای باید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای بررسی شود.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی تاکید کرده که این کمیسیون باید با در نظرداشت، ارزش‌‌های اسلامی، منافع ملی کشور و به نفع مردم و جامعه کار کند. درهمین حال، مرکز خبرنگاران افغانستان از بسته شدن نیمی از رسانه‌ها و افزایش خشونت علیه خبرنگارن نگرانی کرده است.

یک‌سال گذشته برای رسانه‌ها و خبرنگاران و آزادی بیان، یادآور توقیف، خشونت و محدودیت بوده است. بر پایه آمار ارایه شده از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان، در سالی که گذشت تقریبا نیمی از حدود شش صد رسانه صوتی، تصویری، چاپی به‌دلیل چالش‌های اقتصادی، محدودیت‌های کاری و خروج صدها خبرنگار و کارمند مسلکی بسته شده‌‌اند و دست‌کم ۲۴۵ رویداد علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌‌ها ثبت شده است که شامل بازداشت‌، خشونت فیزیکی، تهدید و ارعاب و جراحت می‌‌شود.

در همین حال، کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای حکومت سرپرست طالبان برای نخستین‌بار در یک سال گذشته برگزار شده است. در این نشست که به ریاست ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی برگزار شد، نمایندگان نهادهای رسانه‌‌ای نیز حضور داشته‌‌اند.

در این نشست تاکید شده که تمام قضایای رسانه‌ای باید از طریق کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای بررسی شود و رسانه‌ها نیز شکایت‌شان را با این کمیسیون شریک کنند. سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی تاکید کرده است که کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌ای باید با در نظرداشت ارزش‌های اسلامی، منافع ملی کشور و به نفع مردم و جامعه کار کند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در حالی نخستین نشست کمیسیون رسیدگی به شکایات رسانه‌ای را برگزار کرده است که پس از به قدرت رسیدن دوباره‌ی امارت اسلامی فعالیت ده‌‌ها رسانه به‌دلیل وضع محدودیت‌ و مشکلات اقتصادی متوقف شده است، وهم اکنون رسانه‌ها و خبرنگاران به‌دلیل عدم دست‌رسی به اطلاعات از نهادهای حکومتی با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.