به سلسله نشست‌ها پیرامون وضعیت جاری سیاسی کشور، شورای امنیت ملل متحد نشستی را با حضوراعضای این شورا و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت افغانستان برگزار می‌کند. گفته شده‌است که این نشست پشت درهای بسته برگزار می‌شود. نصیر احمدفایق، سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد، در این باره می‌گوید که دراین نشست […]

به سلسله نشست‌ها پیرامون وضعیت جاری سیاسی کشور، شورای امنیت ملل متحد نشستی را با حضوراعضای این شورا و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت افغانستان برگزار می‌کند.

گفته شده‌است که این نشست پشت درهای بسته برگزار می‌شود. نصیر احمدفایق، سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد، در این باره می‌گوید که دراین نشست قراراست انتونیوگوترش گزارشی را از اوضاع افغانستان به این شورا به‌دنبال قطع‌نامه۲۷۲۱ شورای امنیت و تعیین نماینده ویژه برای افغانستان ارائه کند.

در سوی دیگر، هیدربار،مسئول بخش زنان دردیدبان حقوق بشر می‌گوید چنین اقدامی تعهدات سازمان ملل متحد به حمایت از حقوق بشر در افغانستان را بدگمان می‌سازد: «منشی ملل متحد می‌خواهد فردی را منحیث نماینده ویژه برای افغانستان بگمارد تا توجه طالبان را جلب کند، چنین اقدام مدافعان حقوق بشر افغانستان را نسبت به تعهد سازمان ملل متحد جهت حمایت از حقوق بشر در افغانستان مشکوک می‌سازد».

دراین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست می گوید که برگزاری این گونه نشست‌ها بدون حضور حکومت سرپرست بی‌نتیجه خواهد بود.

ازسوی هم آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشست‌هایی که در بیش‌تر از دو سال گذشته برگزار کرده، نتوانسته‌است در باره‌ افغانستان میان اعضای این شورا یک اجماع به میان آورد.

این درحالی‌است که انتونیوگوتیرش، دبیرکل ملل متحد در روز پایانی نشست دوحه در مورد افغانستان گفت که درمورد گزینش نماینده جدید ملل متحد در امور افغانستان مشورت‌ها آغاز می‌شود تا تعامل میان حکومت سرپرست وجامعه بین‌المللی هماهنگ شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv