ضمیر کابلوف، نماینده ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که روسیه، چین، ایران و پاکستان نشستی مشترک را در مورد بررسی وضعیت افغانستان برگزار می‌کنند. گفته شده‌است که تعامل با حکومت سرپرست برای ایجاد یک دولت فراگیر، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در دستورکار این نشست خواهد بود. در ادامه رایزنی‌های جهانی و […]

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که روسیه، چین، ایران و پاکستان نشستی مشترک را در مورد بررسی وضعیت افغانستان برگزار می‌کنند. گفته شده‌است که تعامل با حکومت سرپرست برای ایجاد یک دولت فراگیر، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در دستورکار این نشست خواهد بود.

در ادامه رایزنی‌های جهانی و منطقه‌ای در مورد وضعیت جاری افغانستان؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه‌ روسیه در امور افغانستان از برگزاری نشست مشترک کشورش با چین، ایران و پاکستان در اواخر ماه روان میلادی خبر داده‌است. خبرگزاری تاس روز (دوشنبه، ۲ دلو) به نقل از کابلوف گزارش داده‌است که تعامل با حکومت سرپرست برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان، مبارزه با هراس‌افگنی و مواد مخدر در این نشست مورد بحث قرار خواهند گرفت. این دیپلمات روسی اضافه کرد که تاریخ دقیق برگزاری این نشست به ‌زودی اعلام خواهد شد:‌ «این نشست در حال آماده شدن است و برگزار خواهد شد، امید وجود دارد که قبل از پایان جنوری برگزار شود. چگونگی تعامل با حکومت سرپرست برای ایجاد یک دولت فراگیر، مبارزه با دهشت‌افگنی و مواد مخدر از موضوعامت عمده در ستورکار این نشست خواهد بود».

پیش از این ضمیر کابلوف از برگزاری نشستی تحت‌نظر سازمان ملل درباره افغانستان خبر داده بود و همچنین گفته بود که فرمت مسکو درباره افغانستان در سال ٢٠٢۴ نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

این در حالی‌است که سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه هفته گذشته طی یک نشست خبری گفته بود که حکومت سرپرست برای به‌‌رسمیت شناخته‌شدن، باید به وعده‌های خود از جمله ایجاد یک دولت فراگیر عمل کند. او تصریح کرده بود که حکومت سرپرست نیروهای سیاسی دیگر را نیز به «ساختار حاکمیت» دعوت کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv