نشست مشورتی کمیسیون شکایات انتخاباتی با دسته های انتخاباتی از بهر یافتن راه حل برای تنش های انتخاباتی  برگزار شد. دسته های انتخاباتی از کمیسیون های انتخاباتی می خواهند که یک صد و دو هزار رای خارج از زمان را باطل و یکصد سی و هفت هزار رای دیگر را به تفتیش و بازشماری ویژه […]

نشست مشورتی کمیسیون شکایات انتخاباتی با دسته های انتخاباتی از بهر یافتن راه حل برای تنش های انتخاباتی  برگزار شد. دسته های انتخاباتی از کمیسیون های انتخاباتی می خواهند که یک صد و دو هزار رای خارج از زمان را باطل و یکصد سی و هفت هزار رای دیگر را به تفتیش و بازشماری ویژه بفرستند. دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به کمیسیون های انتخاباتی هشدار می دهند که اگر نتایج انتخابات را اعلام کنند، این دسته انتخاباتی نخواهند پذیرفت.

بعداز کش و قوس های انتخاباتی، کمیسیون شکایات انتخابات به هدف پایان دادن به تنش های انتخاباتی، روز جمعه نشستی را با دسته های انتخاباتی برگزار کرد. اسدالله سعادتی معاون دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید که کمیسیون شکایات انتخاباتی و کمیسیون انتخابات باید یک صد و دو هزار رای را باطل و یک صد سی و هفت هزار رای دیگر را به تفتیش و بازشماری ویژه بفرستند. آقای سعادتی همچنان از کمیسیون انتخابات می خواهد که مطابق به قانون و طرزالعمل های تصویب شده، عمل کند.

اما در این نشست که ازسوی کمیسیون شکایات انتخاباتی برگزار شده بود، گفتگوی دسته های انتخاباتی با کمیشنران کمیسیون انتخابات به ویژه با رییس این کمیسیون جنجالی گردید. حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات با یک درگیری لفظی می خواست نشست را ترک کند اما گفتگو کننده های نشست مانع این کار او شدند.

اورنگ زیب از کمیشنران کمیسیون انتخابات می گوید که یک صد سی و هفت هزار رای نزد کمیسیون انتخابات با اعتبار است و نیز یک صد دو هزار رای دیگر که خارج از زمان است را باطل اعلام نمی کند. در همین حال، رییس کمیسیون انتخابات می گوید که نتایج انتخابات را به زودی اعلام می کند.

درهمین حال، اسدالله سعادتی، معاون دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی هشدار می دهد که اگر کمیسیون نتایج انتخابات را بدون در نظر گرفتن خواست های مشروع آنان اعلام کند، این نتایج را نمی پذیرند.