نماینده ویژه چین در امور افغانستان و معاون وزیر خارجه ترکمنستان درباره افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. همزمان، وزارت خارجه حکومت سرپرست از سفر امیرخان متقی، سرپرست این وزارت به ترکمنستان خبر دا‌ه‌است. درادامه نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای پیرامون وضعیت جاری افغانستان، نماینده ویژه چین در صفحه ایکس خود ازبرگزاری پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان […]

نماینده ویژه چین در امور افغانستان و معاون وزیر خارجه ترکمنستان درباره افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. همزمان، وزارت خارجه حکومت سرپرست از سفر امیرخان متقی، سرپرست این وزارت به ترکمنستان خبر دا‌ه‌است.

درادامه نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای پیرامون وضعیت جاری افغانستان، نماینده ویژه چین در صفحه ایکس خود ازبرگزاری پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان با میزبانی ترکمنستان درعشق‌آباد خبر داده‌است. نماینده ویژه چین در این دیدار گفته که برگزاری این نشست یکی از گام‌های مهم در تقویت هماهنگی و همکاری در زمینه حمایت از افغانستان و برقراری صلح، ثبات و امنیت در این کشور است. وی افزوده که چین از برگزاری پنجمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان با میزبانی ترکمنستان در سال ۲۰۲۴ حمایت کرده و تلاش‌های مشترک خود برای کمک به بازسازی افغانستان ادامه خواهند داد.

همزمان با این، ضیاءاحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه در صفحه ایکس خود نوشته که امیر خان متقی سرپرست این وزارت در رأس هیأت به دعوت وزیر خارجه ترکمنستان به عشق‌آباد سفر کرده‌است. به گفته‌ آقای تکل قرار است در جریان این سفر دو طرف درباره موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کنند.

گفتنی‌است که پیش از این چهارمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در ماه مارچ سال ۲۰۲۳ در اوزبیکستان برگزار شد که در آن بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای با افغانستان ‌‌تأکید شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv