از روز جهانی ماین‌پاکی در حالی در کابل در حالی گرامی‌داشت می‌شود که هنوزهم برخی از ساحات کشور از وجود ماین‌ها و مواد منفجر ناشده پاک نشده و مانی‌ها هنوزهم از غیرنظامیان قربان می‌گیرد. رییس انسجام و هماهنگی تطهیر ماین‌ها، می‌گوید که در۷ ماه گذشته در۲۰ ولایت کشور ۲۶ کیلو متر مربع ساحه ملوث با […]

از روز جهانی ماین‌پاکی در حالی در کابل در حالی گرامی‌داشت می‌شود که هنوزهم برخی از ساحات کشور از وجود ماین‌ها و مواد منفجر ناشده پاک نشده و مانی‌ها هنوزهم از غیرنظامیان قربان می‌گیرد.

رییس انسجام و هماهنگی تطهیر ماین‌ها، می‌گوید که در۷ ماه گذشته در۲۰ ولایت کشور ۲۶ کیلو متر مربع ساحه ملوث با ماین و مواد منفجر پاک‌سازی شده است. به گفته‌ی وی ماین‌ها و مواد انفجار ناشده به گونه‌ی اوسط روزانه ۱۲۰  تن قربانی می‌گیرد.

درهمین حال، محمد عباس آخند وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در نشست روز بین‌المللی ماین پاکی در کابل گفت که امارت اسلامی آماده هرگونه هم‌کاری با برنامه‌های ماین‌پاکی در کشور است.

از سویی هم، محمد وزیر قربانی ماین از کشورهای کمک کننده خواست که در امر افغانستان عاری از ماین به مردم این کشور کمک کنند

این در حای‌است که به‌دلیل سال‌ها جنگ در کشور، ماین‌های زیادی در مناطق مختلف کشور کارگزاری شده است. اداره‌ی ماین‌پاکی کشور با هم‌کاری سازمان‌های بین‌المللی سال‌هاست که در تلاش پاک‌سازی این مناطق از ماین‌های کارگزاری شده است.