از روز ملی خبرنگار در کابل بزرگ‌داشت شد. مسئولان برخی از نهادهای حامی رسانه‌ها در این روز، از نبود حق دسترسی به موقع به اطلاعات شکایت کردند و از حکومت سرپرست خواستند که قانون رسانه‌های همه‌گانی را توشیح کند. نهاد رسانه‌یی افغانستان از ۲۷ حوت، روز ملی خبرنگار بزرگ‌داشت کرد. سخنگوی این نهاد گفت که […]

از روز ملی خبرنگار در کابل بزرگ‌داشت شد. مسئولان برخی از نهادهای حامی رسانه‌ها در این روز، از نبود حق دسترسی به موقع به اطلاعات شکایت کردند و از حکومت سرپرست خواستند که قانون رسانه‌های همه‌گانی را توشیح کند.

نهاد رسانه‌یی افغانستان از ۲۷ حوت، روز ملی خبرنگار بزرگ‌داشت کرد. سخنگوی این نهاد گفت که خبرنگار با مشکل حق دسترسی به اطلاعات روبه‌رو اند. او از مقام‌های مسئول حکومت سرپرست خواست که ضمن توشیح قانون رسانه‌های همه‌گانی، زمینه دسترسی به موقع خبرنگاران به اطلاعات را فراهم کند.

افزون بر این، برخی از خبرنگاران نیز از نبود حق دسترسی به اطلاعات ابراز نگرانی می‌کنند و از حکومت سرپرست می‌خواهند که در زمینه توجه جدی کند و همین‌گونه از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای، حمایت کند.

این در حالی‌است که بربنیاد گزارش نهادهای حامی خبرنگاران، از بدو تسلط حکومت سرپرست بر افغانستان، شمار زیادی از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌‌ها بیکار شده‌اند، یک جمع بزرگی از آنان، ترک کشور کردند و خبرنگارانی که اکنون در افغانستان مشغول آگاهی‌دهی و خبررسانی اند نیز، با چالش‌های بی‌پیشینه‌ای از جمله عدم دسترسی به موقع به اطلاعات، مشکلات شدید اقتصادی و عدم امنیت شغلی روبه‌رو اند

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv