از سی‌وپنجمین سال‌روز خروج نیروهای سرخ پیش از افغانستان یادبود شد. مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس‌الوزرا در این مراسم از رشادت و فداکاری و مبارزه مردم افغانستان در برابر نیروهای شوروی پیشین ستایش کرد. معاون اداری رئیس‌الوزار در این مراسم باردیگر به کشورها اطمینان داد که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری کار گرفته نخواهد […]

از سی‌وپنجمین سال‌روز خروج نیروهای سرخ پیش از افغانستان یادبود شد. مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس‌الوزرا در این مراسم از رشادت و فداکاری و مبارزه مردم افغانستان در برابر نیروهای شوروی پیشین ستایش کرد. معاون اداری رئیس‌الوزار در این مراسم باردیگر به کشورها اطمینان داد که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد. وی همچنان گفت که حکومت کنونی از کشورها خواهان عمل باالمثل است.

در بیست‌وششم ماه دلو سال ۱۳۶۷هجری خورشیدی، آخرین واحدهای ارتش اتحاد جماهیر شوروی پیشین، در نتیجه مبارزه مجاهدین افغانستان بیرون شدند و به حضور ۱۰ ساله‌شان در این کشور، پایان دادند. از این روز طی همایشی در کابل یادبود شد. مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس‌الوزرا در این مراسم از رشادت و فداکاری و مبارزه مردم افغانستان در برابر نیروهای شوروی پیشین ستایش کرد. معاون اداری رئیس‌الوزرا در این مراسم تأکید کرد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.

معاون اداری رئیس‌الوزرا در بخشی از سخنانش تأکید کرد که تاکنون یک میلیون مهاجر از کشورهای همسایه اخراج شده و حکومت کنونی به آنان رسیدگی کرده‌است.

تجاوز شوروی پیشین به افغانستان، پیامدهای ناگوار و ویرانگری برای مرم افغانستان داشت. نیم میلیون شهید، میلیون‌ها آواره و معلول و یک کشور ویران؛ گوشه‌ای از پیامدهای این تجاور بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv