از هشتمین سالیاد شهادت رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی طی همایشی در ولایت بدخشان بزرگداشت شد. عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت کارنامه های استاد شهید را در دوره های جهاد و مقاومت ستودنی می داند. درهمین حال، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، نیز از […]

از هشتمین سالیاد شهادت رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان و شهید صلح کشور استاد برهان الدین ربانی طی همایشی در ولایت بدخشان بزرگداشت شد. عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت کارنامه های استاد شهید را در دوره های جهاد و مقاومت ستودنی می داند. درهمین حال، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، نیز از کارنامه های استاد شهید به نیکی یاد می کند و می گوید که استاد ربانی نقط وصل اقوام کشور بود. از سویی هم، صلاح الدین ربانیف رییس جمعیت اسلامی افغانستان حکومت را متهم می کند که در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت از هفته شهید بی اعتنایی می کند.

از هشتمین سالیاد شهادت رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان و شهید صلح کشور، استاد برهان الدین ربانی طی همایشی در ولایت بدخشان گرامیداشت شد. شماری از اشتراک کنندگان این همایش به ابعاد شخصیتی استاد برهان الدین ربانی پرداخته و  شهید صلح کشور را عالم دین و سیاستمدار میانه رو توصیف کردند.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت ایستادگی استاد برهان الدین ربانی در مقابل اشغال کشور، رهبری جهاد و مقاومت مردم افغانستان، انتقال قدرت به گونه مسالمت آمیز و تلاش برای تامین صلح در کشور را از کارنامه های درخشان استاد شهید در تاریخ معاصر کشور یاد می کند.

درهمین حال، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری می گوید که شهید استاد برهان الدین ربانی نقط وصل میان اقوام کشور بود.

از سویی هم، صلاح الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان و وزیر امور خارجه کشور استاد ربانی را سیاسمتدار اعتدالگرا توصیف می کند و می گوید که استاد شهید در راه تامین صلح در کشور به شهادت رسیده است. از سویی هم، رییس جمعیت اسلامی افغانستان حکومت را متهم می کند که در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت از هفته شهید بی اعتنایی می کند.

رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان شهید استاد برهان الدین ربانی هشت سال پیش در شامگاه بیست و نهم ماه سنبله سال سیزده نود خورشیدی درپی حمله انتحاری فردی که خود را پیام آور صلح معرفی کرده بود، در اقامتگاهش در کابل به شهادت رسید.