امروز برابر با چهل‌وچهارمین سال‌رزو تجاوز قشون سرخ شوروی وقت به افغانستان است. شماری از مقام‌های حکومت سرپرست از این روز در مراسم به هدف تقبیح حمله شوروی وقت به کشور بزرگ‌داشت کردند. آنان تجاوز ارتش سرخ شوروی را نکوهش کرده و این روز را روز تباهی و مصیبت مردم افغانستان عنوان کردند. ۴۴ سال […]

امروز برابر با چهل‌وچهارمین سال‌رزو تجاوز قشون سرخ شوروی وقت به افغانستان است. شماری از مقام‌های حکومت سرپرست از این روز در مراسم به هدف تقبیح حمله شوروی وقت به کشور بزرگ‌داشت کردند.

آنان تجاوز ارتش سرخ شوروی را نکوهش کرده و این روز را روز تباهی و مصیبت مردم افغانستان عنوان کردند.

۴۴ سال پیش، در چنین روزی، ارتش قشون سرخ شوروی در ششم ماه جدی سال ۱۳۵۸ به افغانستان حمله کرد.

مقام‌های حکومت سرپرست به هدف تقبیح تجاوز شوروی پیشین به افغانستان همایشی را در کابل برگزار کردند. عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا در مراسمی به‌ این مناسبت گفت، ششم جدی آغاز مصیبت‌ها و قتل‌عام مردم مسلمان افغانستان بود.

همچنان، سرپرست وزارت خارجه در این مراسم بیان کرد که با اشغال و تهاجم اتحاد جماهیر شوروی سابق بر افغانستان، یک‌و‌نیم میلیون تن شهید و میلیون‌ها تن دیگر معلول و به کشورهای خارجی آواره شدند.

از سوی هم، سرپرست وزارت امور داخله بی‌احتیاطی و بی‌پروای درونی را نسبت به تهدیدهای خارجی برای حاکمیت کنونی قابل نگرانی دانست.

گفتنیست که ارتش سرخ شوروی، پس از نزدیک به ۱۰ سال در ۲۶ دلو سال ۱۳۶۷ در اثر قیام و مجاهدت مردم مسلمان افغانستان، از افغانستان اخراج شد.

گزارش‌ها می‌رساند که این جنگ ۹ ساله در کشور، بیش از یک میلیون شهید و دو ملیون معلول و معیوب به‌جای گذاشت و ۶ میلیون مهاجر مجبور به ترک کشور شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv