افغانستان در اعتراض به پایین کشیدن شدن بیرق کشور از ساختمان یک فروشگاه توسط پولیس در شهر پشاور پاکستان، کنسولگری خود را در این شهر بسته است. حکومت افغانستان در اعتراض به پایین کشیدن بیرق کشور از ساختمان ” افغان مارکیت” توسط پولیس در شهر پشاور پاکستان، دروازه کنسولگری ‌خود را بسته کرد. سفارت افغانستان […]

افغانستان در اعتراض به پایین کشیدن شدن بیرق کشور از ساختمان یک فروشگاه توسط پولیس در شهر پشاور پاکستان، کنسولگری خود را در این شهر بسته است.

حکومت افغانستان در اعتراض به پایین کشیدن بیرق کشور از ساختمان ” افغان مارکیت” توسط پولیس در شهر پشاور پاکستان، دروازه کنسولگری ‌خود را بسته کرد. سفارت افغانستان در اسلام ‌آباد روز جمعه با نشر اعلامیه‌ ای گفته است که پس از آن دروازه کنسولگری کشور در شهر پشاور را بسته کرده که پولیس پاکستان پنجشنبه شب برای دومین بار بیرق افغانستان را از ساختمان “افغان مارکیت” پایین کرده است. در اعلامیه آمده است که پولیس پاکستان بیرق کشور را بدون در جریان گذاشتن سفارت افغانستان پایین کرده است. سفارت افغانستان در اسلام آباد، این اقدام پولیس پاکستان را خلاف اصول دیپلوماتیک خوانده است.

وزارت خارجه کشور نیز اعلام کرده است که صد‌ها پولیس ایالت خیبر پختونخواه پاکستان بدون اطلاع به سفارت افغانستان در اسلام ‌آباد به نمایندگی کنسولی در پشاور هجوم برده و برای مدتی ساختمان “افغان مارکیت” را در محاصره گرفته اند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که پولیس پاکستان با بی ‌احترامی کامل بیرق ملی افغانستان و تابلوی نصب شده بر فراز ساختمان افغان مارکیت را پایین کرده است.

در بخشی از اعلامیه وزارت امور خارجه آمده است: “دولت جمهوری اسلامی افغانستان اقدام غیر مسوولانه پولیس خیبر پښتونخوا و اهانت به بیرق ملی افغانستان را محکوم نموده و مراتب اعتراض شدید خویش را نسبت به این اقدام و نیز عدم پاسخگویی جانب پاکستان در رابطه به این قضیه، ابراز می دارد.”

سفارت افغانستان در پاکستان می ‌گوید که ساختمان افغان مارکیت از ملکیت‌ های حکومت افغانستان در پشاور است و برخی از مقام ‌های حکومتی پاکستان در همکاری پولیس این کشور از مدتی بدین سو در تلاش غضب جایداد افغانستان استند.