وزیر معارف می گوید کسانی که در تلاش مسدود کردن مکتب‏ها در کشور اند، دشمنان مردم افغانستان اند و جلو پیشرفت را می‏ گیرند. وزارت معارف کارگاه پنج روزه را تحت عنوان”تحرک اجتماعی و بلند بردن مهارت های کارمندان ریاست های معارف و دخیل سازی و سهم گیری جامعه در معارف” در کابل برگزار کرده […]

وزیر معارف می گوید کسانی که در تلاش مسدود کردن مکتب‏ها در کشور اند، دشمنان مردم افغانستان اند و جلو پیشرفت را می‏ گیرند.

وزارت معارف کارگاه پنج روزه را تحت عنوان”تحرک اجتماعی و بلند بردن مهارت های کارمندان ریاست های معارف و دخیل سازی و سهم گیری جامعه در معارف” در کابل برگزار کرده است. اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف با تاکید بر اشتراک شهروندان کشور در راستای بهبود وضع معارف در کشور می گوید کسانی که در تلاش مسدود کردن مکتب ها در کشور اند، دشمنان مردم افغانستان اند و جلو پیشرفت کشور را می گیرند.

وزیر معارف با اشاره بر افزایش شمار دانش آموزان در مکتب های کشور، امکانات کنونی این وزارت در امر رسیدگی به نیازمندی های دانش آموزان را بسنده نمی داند و از حکومت می خواهد که در راستای بهبود وضعیت معارف در کشور توجه جدی کند.

درهمین حال عدیل کهود، رییس اداره یونیسف در افغانستان از همکاری این نهاد در راستای بهبود وضعیت معارف کشور اطمینان می دهد.

رییس یونیسف می گوید: “یونیسف به تعهد خود در راستای بهبود وضعیت معارف در افغانستان متعهد است. پس از این اداره یونیسیف با همکاری وزارت معارف راهکار های را روی دست خواهد گرفت که چگونه در راستای بهبود وضعیت معارف افغانستان بیشتر کار کنند”.

این درحالیست که به گفته مسوولان وزارت معارف، همکاری مردم در دوسال اخیر نسبت به سال های پیشین با معارف بیشتر شده است.