وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که در یک سال گذشته رقم برگشت کنندگان به کشور به سبب گسترش ناامنی ها کاهش یافته است. با توجه به وضعیت پناهجویان افغانستان در کشور های اروپایی این روز ها یک بار دیگر مسأله مهاجرت نزد حکومت بالا گرفته است. عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان […]

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که در یک سال گذشته رقم برگشت کنندگان به کشور به سبب گسترش ناامنی ها کاهش یافته است.

با توجه به وضعیت پناهجویان افغانستان در کشور های اروپایی این روز ها یک بار دیگر مسأله مهاجرت نزد حکومت بالا گرفته است. عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان می گوید که در یک سال گذشته رقم برگشت کنندگان به دلیل افزایش جنگ در کشور کاهش یافته است. وزیر مهاجرین تاکید می کند که حکومت تلاش دارد تا از اخراج اجباری پناهجویان جلوگیری شود. آقای بلخی از کشور های اروپایی می خواهد با توجه به ناامنی ها در افغانستان با پناهجویان این کشور برخورد نرم کنند.

در همین حال، تدامیچی یاماموتو فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان وضعیت مهاجران را نگران کننده می خواند. آقای یاماموتو می گوید که در صورت کاهش جنگ، مهاجران افغانستان تشویق خواهند شد تا به کشور شان برگردند.

این درحالیست که پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی مساله مهاجرت به یک معضل کلان مبدل شده است. در آغاز این حکومت به دلیل فقر، بیکاری و ناامنی نزدیک به سه میلیون تن کشور را ترک کردند.