گروه دادخواهی برای مشارکت زنان در حکومت، فهرست بیش از یک هزار زن را به ریاست جمهوری می فرستد. این گروه از سوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا”فیفا” ایجاد شده است. بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا “فیفا” گروه دادخواهی برای مشارکت سیاسی زنان را به هدف حضور پررنگ زنان در حکومت […]

گروه دادخواهی برای مشارکت زنان در حکومت، فهرست بیش از یک هزار زن را به ریاست جمهوری می فرستد. این گروه از سوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا”فیفا” ایجاد شده است.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا “فیفا” گروه دادخواهی برای مشارکت سیاسی زنان را به هدف حضور پررنگ زنان در حکومت را ایجاد کرده است. اعضای این گروه می گویند که آنان یک فهرست از زنان را با رهبران حکومت وحدت ملی شریک می کنند. بر اساس این فهرست، زنان توانا و با ظرفیت باید در ادارات حکومتی استخدام شوند. اعضای این گروه حضور زنان در زمان انتخابات گذشته را بیشتر از ۳۰ درصد می دانند و می گویند که حضور کنونی زنان در ادارات حکومتی به اندازه سهم آنان در انتخابات نبوده است. آنان، از سران حکومت می خواهند که به وعده های شان در راستای حضور پر رنگ زنان در ادارات دولتی عمل کنند.

درهمین حال، عادله بهرام مشاور رییس جمهور در امور جامعه مدنی می گوید که بدون حضور زنان در حکومت، کشور به سوی ناکامی می رود. بانو بهرام بر سهم بیشتر زنان در فعالیت های سیاسی تاکید می کند. از سویی هم، حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح نیز سهم زنان در سطح رهبری و تصمیم گیری های کلان کشوری را مهم می خواند. بانو سرابی می گوید که زنان باید براساس ظرفیت و توانایی که دارند در ادارات استخدام شوند. وزارت امور زنان نیز از فهرست تهیه شده زنان نخبه استقبال کرده و گفته است که با تمام توان ازگروه دادخواهی مشارکت سیاسی زنان حمایت خواهد کرد. این فهرست شامل زنان نخبه، توانا و تحصیل کرده در سطح لیسانس، ماستری و دکترا است.

گروه دادخواهی مشارکت سیاسی زنان درحالی این فهرست را به رهبران حکومت وحدت ملی می فرستد که پیش از این به گفته آنان، حکومت گفته است که زنان نخبه و توانا برای استخدام در سطوح بزرگ رهبری وجود ندارد.