بنیاد فرهنگی تبیان می گوید که نقش عالمان دین در امر تامین صلح و ثبات در افغانستان مهم است. تامین صلح و ثبات در افغانستان خواست همه شهروندان کشور است. حکومت افغانستان بارها از کشورهای دخیل در قضیه افغانستان خواسته است که به تامین صلح درین کشور تلاش بیشتر کنند. با وجود صلح خواهی دولت […]

بنیاد فرهنگی تبیان می گوید که نقش عالمان دین در امر تامین صلح و ثبات در افغانستان مهم است. تامین صلح و ثبات در افغانستان خواست همه شهروندان کشور است. حکومت افغانستان بارها از کشورهای دخیل در قضیه افغانستان خواسته است که به تامین صلح درین کشور تلاش بیشتر کنند. با وجود صلح خواهی دولت و مردم افغانستان، هنوزهم مخالفان مسلح به این خواست ها پاسخ مثبت نداده اند.

با این همه بنباد فرهنگی تبیان می گوید که نقش عالمان دین در امر تامین صلح در افغانستان مهم است. سید عیسی حسینی مزاری رییس این بنیاد می گوید که عالمان دین نقشه مهم و اساسی در راستای چگونگی تامین صلح و ثبات در کشور دارند و باید از آنها دراین روند استفاده شود.

ظاهرا دیده می شود که عامل های گوناگون در افغانستان باعث شده است که قشر روحانی کشور به بهانه های متفاوتی از بدنه نظام سیاسی کنار زده شوند. رییس بنیاد تبیان از علمای کشور می خواهد که با حضور قوی در بخش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در امر سوق دهی جامعه به سمت ثبات دایمی تلاش کنند.

این درحالیست که مسوولان این بیناد با نگرانی جدی از فعالیت های گروه تروریستی داعش در مناطق شرقی کشور، از عالمان دین می خواهند که در راستای آگاهی دهی مردم از خطرات داعش تبلیغ کنند.