ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشری در افغانستان، در دیدار با سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در دوحه، در مورد مسائل مختلف از جمله حقوق زنان و دختران بحث کرده‌است. آقای بنت باردیگر از مقام‌های حکومت کنونی افغانستان خواسته تا مدافعان حقوق بشر را از بند آزاد کنند […]

ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشری در افغانستان، در دیدار با سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در دوحه، در مورد مسائل مختلف از جمله حقوق زنان و دختران بحث کرده‌است. آقای بنت باردیگر از مقام‌های حکومت کنونی افغانستان خواسته تا مدافعان حقوق بشر را از بند آزاد کنند و به عفو عمومی احترام بگذارند.

پس از سقوط حکومت پیشین، محدویت‌های زیادی برزنان وضع شد که این محدویت‌ها نگرانی‌های ملی و بین‌الملی را در پی داشت. دراین حال ریچارد بنیت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشری در افغانستان، در دیدار با سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی حکومت سرپرست در دوحه، در مورد مسائل مختلف از جمله حقوق زنان و دختران بحث کرده‌است. آقای بنت در صفحه اکس خود نوشته که در این دیدار ضمن بحث پیرامون حقوق‌ زنان به ‌ویژه حق آموزش زنان و حقوق کودکان، خواستار رهایی مدافعان حقوق بشر نیز ‌شده‌است: ″من از طالبان می‌خواهم که هفتادوپنجمین سال‌گرد تصویب اعلامیه حقوق بشر را با آزاد کردن تمامی مدافعان حقوق بشر که به دلیل دفاع از حقوق بشر بازداشت شده‌‌اند، به‌شمول چهار فعال زن که به تاریخ ۱۹ سپتمبر در افغانستان بازداشت شده‌اند، تجلیل کنند.″

درهمین حال، شماری از فعالان حقوق زن می‌گویند جلسات و نشست‌ها پیرامون افغانستان یک‌جانبه بوده که برای افغانستان و مردم افغانستان نتیجه مثبت را در پی نداشته‌است. آنان همچنان می‌گویند که این نشست و جلسه‌ها بی‌نتیجه خواهد بود تا زمانی که خواست‌های مردم افغانستان در نظر گرفته نشود.

این درحالی‌است که تام وست نمایده ویژه امریکا برای افغانستان که به‌تازگی سلسله سفرهایش برای گفت‌وگو درباره افغانستان را به منطقه آغاز کرده، در شبکه اجتماعی اکس نوشت با شماری از مقام‌های قطری، مسئولان ملل متحد و برخی از شهروندان افغانستان درباره تلاش‌های‌شان در قسمت گسترش حق کار، آموزش و مشارکت زنان و مردان گفت‌وگو کرده‌است. همچنان مقام‌های حکومت سرپرست همواره اعلام کرده‌اند که حقوق زنان و دختران در پرتوی شریعت اسلام تأمین است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv