بکتاش سیاوش، عضو مجلس نمایندگان حکومت پیشین افغانستان خبر داده‌است که پدرش داوود سیاوش، روزنامه‌‌نگار و نویسنده را در یک حادثه‌ مرموز در آلمان از دست داده‌است. آقای سیاوش در صفحه‌ی‌ رسمی فیسبوک خود نوشته است که پدرش پس از سه روز ناپدید بودن به‌گونه‌ نامعلوم چشم از جهان فرو بسته است. بکتاش سیاوش افزوده […]

بکتاش سیاوش، عضو مجلس نمایندگان حکومت پیشین افغانستان خبر داده‌است که پدرش داوود سیاوش، روزنامه‌‌نگار و نویسنده را در یک حادثه‌ مرموز در آلمان از دست داده‌است.

آقای سیاوش در صفحه‌ی‌ رسمی فیسبوک خود نوشته است که پدرش پس از سه روز ناپدید بودن به‌گونه‌ نامعلوم چشم از جهان فرو بسته است. بکتاش سیاوش افزوده است که پولیس آلمان جسد پدرش را دریافته است، اما هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی برایش افتاده است.

او نوشته است: ″تحقیقات پولیس آلمان برای رسیدن به حقیقت در جریان است و خانواده‌ او تا رسیدن به حقیقت این رویداد مرموز، منتظر میماند. سیاوش همچنین مرگ پدرش را مرموز و سوال ‌برانگیز خوانده و از دولت آلمان و نهادهای معتبر بین‌‌المللی خواسته است که در این زمینه تحقیق کنند″.

در همین‌حال، دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی از دولت آلمان خواستار بررسی همه‌جانبه در خصوص مرگ استاد محمد داوود سیاووش خبرنگار و نویسنده‌ کشور شده است. استاد محمد داوود سیاووش، پس از قتل پسرش، یما سیاووش، در دو سال و ۱۰‌ ماه پیش، در سطح ملی و بین‌المللی برای محاکمه‌ قاتلان یما دادخواهی کرده و اخیرن این پرونده را به‌ دادگاه بین‌المللی لاهه سپرده بود. این درحالی‌است که در ماه عقرب سال ۱۳۹۹ یما سیاوش، برادر بکتاش سیاوش، خبرنگار و کارمند بانک مرکزی افغانستان با دو همکارش در انفجاری در شهر کابل کشته شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv