در پی حمله انتحاری امروز در کابل ۲۷ تن شهید شدند و ۴۰ تن دیگر زخم برداشته اند. وزارت امور داخله می گوید که دو حامل انتحاری پیش از چاشت امروز کاروان موترهای دانشجویان مرکز آموزش پلیس میدان وردک را در منطقه قلعه حیدرخان مربوط حوزه پنجم شهر کابل آماج قرار دادند. دانشجویان تازه فارغ […]

در پی حمله انتحاری امروز در کابل ۲۷ تن شهید شدند و ۴۰ تن دیگر زخم برداشته اند. وزارت امور داخله می گوید که دو حامل انتحاری پیش از چاشت امروز کاروان موترهای دانشجویان مرکز آموزش پلیس میدان وردک را در منطقه قلعه حیدرخان مربوط حوزه پنجم شهر کابل آماج قرار دادند.

دانشجویان تازه فارغ شده پلیس از اکادمی پلیس میدان وردک می خواستند پس از سپری دوره تحصیلی نخستین عید خود را در کنار خانواده های خود سپری کنند. ممکن شماری از آنان به خانواده های خود تماس گرفته بودند و از آمدن شان خبر داده بودند، اما موترهای حامل آنان در منطقه قلعه حیدر کابل مورد دو حمله کننده انتحاری قرار گرفت.

در پی این حمله انتحاری ۲۷ تن شهید شدند و ۴۰ تن دیگر زخم برداشته اند. طالبان مسوولیت این رویداد را پذیرفته اند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور این رویداد را محکوم می کند و می گوید در ماه مبارک رمضان که مسلمانان عبادت می کنند، اما طالبان با کشتار مردم و ایجاد رعب و وحشت مرتکب عمل نابخشودنی می شوند. آقای غنی دستور داده است که چگونگی تصمیم انتقال فارغان مرکز آموزشی پلیس میدان وردک را بررسی شود، تا در صورت هر گونه سهل انگاری اقدامات تعقیبی صورت گیرد. وی از عالمان دین نیز خواسته است که در خطبه های نماز جمعه صدای خود علیه تروریستان را بلند کنند.