کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که بیش از ده هزار شکایت در باره روند رأی دهی انتخابات مجلس نمایندگان دریافت کرده است. علی رضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که بیشترین شکایات در مورد باز نشدن مراکز رای ‌دهی در وقت تعیین شده، تکمیل نبودن فهرست رای ‌دهندگان و کمبود برکه ‌های رای‌ […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که بیش از ده هزار شکایت در باره روند رأی دهی انتخابات مجلس نمایندگان دریافت کرده است. علی رضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که بیشترین شکایات در مورد باز نشدن مراکز رای ‌دهی در وقت تعیین شده، تکمیل نبودن فهرست رای ‌دهندگان و کمبود برکه ‌های رای‌ دهی، استفاده نشدن از دستگاه بایومتریک، پر شدن صندوق‌ها به گونه غیرقانونی، استعمال شدن آرای غیرواقعی و شمارش نشدن آرا پس از ختم روند رأی، ثبت شده است.

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید در مورد انتخابات مجلس نمایندگان بیش ده هزار شکایت دریافت کرده است.

علی رضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که هنوز نهایی نیست که چه میزانی از این شکایات، رسمی است. آقای روحانی افزوده که کمیسیون در حال دسته‌ بندی شکایات است و تا دو روز آینده این مرحله تکمیل خواهد شد.

به گفته آقای روحانی، پس از مرحله دسته ‌بندی، مرحله بررسی شکایت ها آغاز می شود که در آن، اسناد و مدارک تحلیل خواهد شد. بربنیاد قانون انتخابات، دو هفته پس از ثبت شکایات، باید این شکایت های مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

قرار است فردا(شنبه ۵ عقرب/آبان) روند رأی دهی به نامزدان مجلس نمایندگان در ولایت کندهار برگزار شود. سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که روند رأی دهی در کندهار در بیش از صد و هفتاد مرکز برگزار خواهد شد. روند رأی دهی به نامزدان مجلس نمایندگان شنبه هفته گذشته در سی و دو ولایت کشور انجام شد؛ اما این روند به علت به شهادت رسیدن مقام های امنیتی این ولایت، روند رأی دهی در کندهار، یک هفته به تعویق افتاد.