بیش از صد هزار کودک در ولایت های زون غرب کشور به حمایت های فوری نیاز دارند. دفتر هماهنگی امور کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داده است که این کودکان از خشکسالی آسیب دیده اند و نیاز فوری به کمک دارند. دفتر هماهنگی امور کمک ‌های بشری سازمان ملل متحد گزارش داده است […]

بیش از صد هزار کودک در ولایت های زون غرب کشور به حمایت های فوری نیاز دارند. دفتر هماهنگی امور کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داده است که این کودکان از خشکسالی آسیب دیده اند و نیاز فوری به کمک دارند.

دفتر هماهنگی امور کمک ‌های بشری سازمان ملل متحد گزارش داده است که بیش از صدهزار کودک آسیب ‌دیده از خشکسالی در حوزه غرب کشور، به حمایت ‌ها و حفاظت فوری نیاز دارند. بر بنیاد این گزارش، این کودکان مربوط به خانواده‌ هایی استند که از خشکسالی آسیب دیده و مناطق مسکونی شان را ترک کرده اند. سازمان ملل گفته است که تنها در سایت ‌های غیر رسمی هرات بیش از صد مرکز مناسب نیاز است تا حمایت ‌های روانی- اجتماعی را برای پانزده هزار کودک بیجاشده فراهم کند.

در این گزارش آمده است که با توجه به افزایش قابل ملاحظه خانواده‌ های بیجاشده داخلی در شهر قله نو، فعالیت ‌های حفاظت از کودکان باید بدون تأخیر آغاز شود.

همچنان این اداره، از وضعیت آموزشی کودکان بیجا شده نگرانی کرده و گفته است که چهل هزار کودک آسیب ‌دیده از خشکسالی به مکاتب و مراکز آموزشی دسترسی ندارند.

در گزارش آمده است: میزان ثبت ‌ِنام مکاتب نیز در مناطق خشکسالی‌ زده، به سبب بیجاشدن خانواده‌ها هفتاد و هشت درصد کاهش یافته است.

دفتر هماهنگی امور کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد تأکید کرده است، برای رسیدگی به حفاظت فوری این کودکان در سه ماه آینده به حدود یک میلیون دالر نیاز است.