وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته است که یکصد و سی و چهار ولسوالی در سی و چهار ولایت کشور در معرض تهدید جدی سیلاب ‌های موسومی قرار دارد. نجیب‌آقا فهیم، گفته است که ولایت‌ها با تفکیک ولسوالی‌ها و روستاها از رهگذر تهدید سیلاب‌ها آسیب ‌شناسی شده است. وی در جلسه مرکز سوق‌ […]

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته است که یکصد و سی و چهار ولسوالی در سی و چهار ولایت کشور در معرض تهدید جدی سیلاب ‌های موسومی قرار دارد.

نجیب‌آقا فهیم، گفته است که ولایت‌ها با تفکیک ولسوالی‌ها و روستاها از رهگذر تهدید سیلاب‌ها آسیب ‌شناسی شده است. وی در جلسه مرکز سوق‌ و اداره برای اتخاذ تدابیر وقایوی و آمادگی‌های پیشگیرانه برای کاهش خسارت و تلفات حوادث احتمالی گفته است که در سی و چهار ولایت کشور به تعداد یک میلیون و سه صد و سی و پنج هزار و پنجصد و بیست و سه تن در یکصدو چهل و هشت ولسوالی، بیست و هشت هزار و هشتصد و چهارده منزل مسکونی شدیدا و سه هزار و هفت صد و هشتاد و یک منزل مسکونی نسبتا در معرض سیلاب قرار دارد.

حشمت‌خان بهادری، معاون سخنگوی این وزارت گفته است که معمولا در فصل بهار به دلیل آب ‌شدن برف، سیلاب ‌ها جاری می‌ شود که مردم را از لحاظ جانی و مالی تهدید می ‌کند. به گفته وی، ولایت‌های سرپل، بامیان، بدخشان، فاریاب، بغلان، نیمروز، جوزجان، نورستان، بادغیس، پکتیکا، تخار، زابل، ننگرهار، فراه، دایکندی، غزنی، غور، هلمند و هرات بیشتر با تهدید سیلاب ‌ها مواجه است. همچنان، ولایت‌های پنجشیر، بدخشان، بامیان، پروان، نورستان و بغلان را لغزش زمین و برفکوچ به صورت جدی تهدید می ‌کند.

براساس معلومات این وزارت سیلاب‌ های دو هفته اخیر در نزده ولایت، شصت و سه کشته و یکصد و چهل و هشت زخمی برجا گذاشته است و همچنان هفت ‌هزار وهفتصد و نزده منزل مسکونی ویران و دوازده هزار و دوصد و نود شش منزل مسکونی را به صورت قسمی تخریب کرده است.