نامزدان ریاست جمهوری آمریکا نسبت به جنگ این کشور در افغانستان کم میلی نشان داده اند. این در حالیست که، در دو دور انتخابات ریاست جمهوری که بارک اوباما به کاخ سفید راه یافت، مسأله جنگ آمریکا در افغانستان از موضوعات داغ پیکار های انتخاباتی بود. بارک اوباما، رییس جمهور کنونی آمریکا در دوره اول […]

نامزدان ریاست جمهوری آمریکا نسبت به جنگ این کشور در افغانستان کم میلی نشان داده اند. این در حالیست که، در دو دور انتخابات ریاست جمهوری که بارک اوباما به کاخ سفید راه یافت، مسأله جنگ آمریکا در افغانستان از موضوعات داغ پیکار های انتخاباتی بود.

بارک اوباما، رییس جمهور کنونی آمریکا در دوره اول پیکارهای انتخاباتی اش در سال دوهزار و هشت میلادی استدلال می کرد که، به دلیل مداخله آمریکا در عراق، در جنگ کشورش در افغانستان غفلت صورت گرفته است. هشت سال بعد، پس از آن که یک صد هزار سرباز آمریکایی به افغانستان اعزام شدند و به تعقیب آن شمار آنان به کمتر از ده هزار سرباز رسید، حال بحث های اندکی در مورد پیروزی جنگ آمریکا در افغانستان صورت می گیرد.

اکنون که پیکارهای انتخاباتی در آمریکا هر روز داغ تر می شود، مسأله جنگ آمریکا در افغانستان اصلا مطرح بحث نامزدان جمهوری خواه و دموکرات نیست. این در حالیست که نظامیان کشور در برابر تروریستان می جنگند؛ تروریستانی که آمریکا آنان را دشمن خود می پندارد و پانزده سال پیش به سرنگونی آنان به افغانستان حمله ور شد.

یک گزارش صدای آمریکا نشان می دهد که تا حال هیلاری کلنتون، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه، طرح خود را در مورد جنگ کشور شان در افغانستان بیان نکرده اند و یا هم در یک سال گذشته، به ندرت در این باره حرف زده اند.

خانم کلنتون گفته است که از کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان حمایت می کند و دونالد ترامپ هم خواهان خروج نظامیان کشورش از افغانستان شده است.