رئیسان‌ جمهور ایران و تاجیکستان، در نشست خبری مشترک از همکاری و نگاه مشترک درباره وضعیت افغانستان سخن گفتند. رئیس‌جمهور ایران بار دیگر بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تأکید کرد. همچنان، رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت که دو کشور در زمینه‌های کمک به تأمین امنیت در افغانستان و مبارزه با هراس‌افگنی همکاری خواهند کرد. در ادامه […]

رئیسان‌ جمهور ایران و تاجیکستان، در نشست خبری مشترک از همکاری و نگاه مشترک درباره وضعیت افغانستان سخن گفتند. رئیس‌جمهور ایران بار دیگر بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تأکید کرد. همچنان، رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت که دو کشور در زمینه‌های کمک به تأمین امنیت در افغانستان و مبارزه با هراس‌افگنی همکاری خواهند کرد.

در ادامه تلاش‌های منطقه‌ای برای برون‌رفت از وضعیت جاری افغانستان، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران روز (چهارشنبه، ۱۸عقرب) در نشست خبری مشترک با امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان، در دوشنبه پایتخت این کشور؛ با تأکید بر نگاه‌های مشترک دو کشور در مسایل منطقه‌ای گفت که به‌عنوان همسایگان افغانستان، بیش از دیگران درباره مردم این کشور احساس مسؤلیت دارند. آقای رئیسی باردیگر بر تشکیل دولت همه‌شمول از همه اقوام و مذاهب در افغانستان تأکید کرد. همچنان، امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان، در این نشست اظهارداشت که دو کشور در زمینه‌های کمک در تأمین امنیت کامل در افغانستان، مبارزه با هراس‌افگنی و مواد مخدر اشتراک‌ مساعی خواهند داشت.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست، در پیام صوتی به تلویزیون نور گفت که حکومت افغانستان همه‌شمول است و کشورهای همسایه نباید در مورد نوعیت نظام کشور که یک مسأله داخلی است، اظهارنظر داشته باشند.

از رویکار آمدن حکومت سرپرست در کشور بیش از دو سال می‌گذرد و تاکنون هیچ کشوری به‌شمول کشورهای اسلامی این حکومت را به‌‌رسمیت نشناخته‌است. گفتنی‌است که جامعه جهانی عمده‌ترین شرایط مشروعیت بین‌المللی حکومت کنونی را تشکیل حکومت فراگیر، رفع نگرانی‌های امنیتی ناشی از خاک افغانستان و همچنان بر طرف‌سازی محدودیت‌های حقوق بشری عنوان کرده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv