حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور می‌گوید که جامعه‌ جهانی نباید به‌دنبال کنار زدن حکومت کنونی کشور باشد؛ بلکه از طریق گفت‌گوی همه ‌جانبه و بین‌الافغانی برای تغییر سیاست‌های این حکومت تلاش کند. وی همچنان تأکید کرد که گفت‌گوهای بین‌الافغانی باید با حضور همه‌ گروه‌های قومی هرچه زودتر آغاز شود. در ادامه‌ای درخواست‌ها مبنی بر تشکیل […]

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور می‌گوید که جامعه‌ جهانی نباید به‌دنبال کنار زدن حکومت کنونی کشور باشد؛ بلکه از طریق گفت‌گوی همه ‌جانبه و بین‌الافغانی برای تغییر سیاست‌های این حکومت تلاش کند. وی همچنان تأکید کرد که گفت‌گوهای بین‌الافغانی باید با حضور همه‌ گروه‌های قومی هرچه زودتر آغاز شود.

در ادامه‌ای درخواست‌ها مبنی بر تشکیل حکومت فراگیر در کشور، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور در مصاحبه با خبرگزاری جاپانی “کیودو” می‌گوید جامعه جهانی باید مقام‌های حکومت سرپرست را تشویق کند که سیاست‌های خود را از طریق گفت‌گوی بین الافغانی اصلاح کنند، نه این‌که حکومت کنونی این کشور را با زور از بین ببرند. وی همچنان تأکید کرد که گفت‌گوهای بین‌الافغانی باید با حضور همه‌ گروه‌های قومی هرچه زودتر آغاز شود. آقای کرزی همچنین گفته که حکومت کنونی باید فوراً اجازه آموزش را به دختران بدهند.

شمار دیگری از آگاهان سیاسی می‌گویند تازمانی که حکومت سرپرست به تعهدات جهانی عمل نکند، از سوی جهان به رسمیت شناخته نخواهد شد.

کرزی در حالی با سرنگونی حکومت کنونی افغانستان مخالفت و روی مذاکرات بین‌الافغانی پافشاری کرده که نشست امنیتی هرات در شهر دوشنبه، پایتخت تاجکستان، با حضور شماری زیادی از مخالفان حکومت کنونی افغانستان پایان یافت و بیشتر شرکت‌کنندگان این نشست، بر عدم تعامل جهان با حکومت سرپرست تأکید کردند. این در حالی‌است که تشکیل حکومت فراگیر، مبارزه با تروریزم و رعایت حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و دختران از شروط اصلی جهان برای تعامل با حکومت کنونی کشور است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv