عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت با دشوار خواندن وضعیت کشور می گوید که اعلام نتایج شفاف انتخابات ریاست جمهوری می تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد. آقای عبدالله همچنان تأکید می کند که تأمین شفافیت در نتایج انتخابات، می تواند سبب کسب اعتماد دوباره شهروندان نسبت به روند انتخابات خواهد شد. عبدالله عبدالله […]

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت با دشوار خواندن وضعیت کشور می گوید که اعلام نتایج شفاف انتخابات ریاست جمهوری می تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد. آقای عبدالله همچنان تأکید می کند که تأمین شفافیت در نتایج انتخابات، می تواند سبب کسب اعتماد دوباره شهروندان نسبت به روند انتخابات خواهد شد.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت و رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در این مراسم فرهنگی یک بار دیگر بر تأمین شفافیت در نتایج انتخابات ریاست جمهوری تأکید می کند. انتخاباتی که نزدیک به چهار ماه می شود، سرنوشتش معلوم نیست. به باور آقای عبدالله، شهروندان کشور نسبت به روند انتخابات اعتماد خود را از دست داده اند و تأمین شفافیت در نتایج انتخابات می تواند، اعتماد شهروندان را برگرداند.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری روز اول جدی اعلام شد و سپس کمیسیون شکایات انتخاباتی شکایت های دسته های انتخاباتی را درباره نتایج ابتدایی به بررسی گرفت. این کمیسیون نتایج بررسی ‌ها و رسیدگی به شکایات در خصوص نتایج ابتدایی انتخابات روز چهار شنبه هفته گذشته اعلام کرد. براساس این اعلام، کمیسیون شکایات انتخاباتی، آرای بیش از یک هزار و هفت صد محل رأی‌ دهی را به بازشماری و تفتیش ویژه فرستاده است.

اکنون مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که کار روی مشخص کردن محلاتی که قرار است به عنوان نمونه مورد تفتیش ویژه قرار گیرد، آغاز شده است. چمن شاه اعتماد رییس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که فیصله رسمی ‌این کمیسیون با جزییات کامل آن به زودی تا پایان روز شنبه به کمیسیون انتخابات فرستاده خواهد شد. به گفته رییس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی، کار شیوه ای برای راهکار نمونه ‌گیری محلات رای‌ دهی در هر ولایت مشخص می کند که چه تعداد محلات رای‌ دهی به عنوان نمونه گزینش و مورد تفتیش ویژه قرار گیرد.