وزارت اقتصاد شفافیت در سکتور ساختمانی را برای جلوگیری از سوی استفاده و فساد در کشور مهم می داند. وزیر اقتصاد می گوید که حکومت در راستای مبارزه با فساد و آوردن شفافیت در روند کاری اداره های حکومتی متعهد است. برنامه ی مطالعه ای امکان سنجی ابتکار شفافیت در سکتور ساختمانی افغانستان گشایش یافت. […]

وزارت اقتصاد شفافیت در سکتور ساختمانی را برای جلوگیری از سوی استفاده و فساد در کشور مهم می داند. وزیر اقتصاد می گوید که حکومت در راستای مبارزه با فساد و آوردن شفافیت در روند کاری اداره های حکومتی متعهد است.

برنامه ی مطالعه ای امکان سنجی ابتکار شفافیت در سکتور ساختمانی افغانستان گشایش یافت. این برنامه به منظور نظارت از کار کرد سکتور ساختمانی در کشور فعالیت خواهد کرد. عبدالستار مراد وزیر اقتصاد بر مبارزه جدی علیه فساد اداری و آوردن شفافیت در روند کاری اداره های حکومتی تاکید می کند. آقای مراد می گوید که ابتدایی بودن اصلاحات تدارکاتی و ساختارهای موازی تمویل کنندگان از عوامل فساد در سکتور ساختمانی است. به گفته وزیر اقتصاد، سکتور ساختمانی به کار بیشتری نیاز دارد تا اصلاحات لازم دراین بخش عملی شود.

در همین حال احمد الله موج عضو دیدبان شفافیت افغانستان از موجودیت فساد در اداره های حکومتی به ویژه سکتور ساختمانی انتقاد می کند. آقای موج می گوید که به دلیل نبود شفافیت در روند ساخت و ساز پروژه های زیربنایی ملیارد ها دالر در کشور حیف و میل شده است.